וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ירד ל-3.6 שקלים

מיכאל רוכוורגר

8.2.2008 / 15:31

הדולר נחלש היום ב-1.2%, אך סך הכל השבוע עלה ב-0.47%. גם היורו נחלש ב-2.1% ושערו היציג נקבע על 5.23 שקלים. הרגיעה בשוקי המניות וחזרה הדרגתית של המשקיעים אל השווקים המתפתחים תמכו בהתחזקותו של השקל, אשר החלה כבר אתמול אחר הצהריים

לאחר שהדולר עלה אתמול ב-0.8% לרמה של 3.655 שקלים, והשלים עלייה של כ-2% בשלושת ימי המסחר האחרונים, נסחר המטבע האמריקאי ביום המסחר האחרון של השבוע בהחלשות של 1.2% מול השקל, ושערו היציג נקבע על רמה של 3.6110 שקלים. בסיכום השבועי התחזק השקל מול הדולר ב-0.47%. היורו נחלש היום מול השקל בשיעור חד של 2.1% ושערו היציג נקבע על רמה של 5.2296 שקלים.

פעיל בכיר בשוק המט"ח סיפר כי מחזורי המסחר בשקל-דולר לא היו גבוהים במיוחד היום, כאשר הרגיעה בשוקי המניות וחזרה הדרגתית של המשקיעים אל השווקים המתפתחים תמכו בהתחזקותו של השקל, אשר החלה כבר אתמול אחר הצהריים.

אותו פעיל הוסיף, כי השקל ממשיך להיות חזק ולייצג את סיפור ההצלחה של הכלכלה הישראלית. באשר למסחר בגזרת דולר-שקל בתקופה הקרובה, ציין הפעיל כי המסחר ימשיך להיות תנודתי, וינוע בטווח הקרוב בטווח של 3.57-3.65 שקלים.

אתמול נערכה פגישה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר האוצר רוני בר-און, שר התעשייה והמסחר אלי ישי לבין נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, אשר עסקה בדרישת היצואנים לפעול לבלימת הצניחה בשער הדולר. אך, לדאבונם של היצואנים, לא התקבלו החלטות מעשיות כלשהן, כאשר פישר גם לא התבקש להתערב בשוק המט"ח. פישר מצידו אמר כי התיסוף בשקל נובע מהמצב האיתן של המשק הישראלי, ולא מפערי ריביות בין ישראל לארצות הברית.

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם השבועית אודות שוק המט"ח כי המסחר בדולר יושפע גם בתקופה הקרובה מהתפתחות המסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, כותבים בהפועלים כי: "הגורמים התומכים במגמת ההתחזקות של השקל עדיין תקפים, שכן המשקיעים הזרים צפויים להמשיך להשקיע בישראל, על רקע הציפיות כי הכלכלה המקומית תמשיך להפגין ביצועים טובים יחסית למדינות המפותחות. מנגד, בארה"ב מתחזקות החששות מהעמקת ההאטה הכלכלית, שכנראה כבר גלשה למיתון".

כלכלני בנק לאומי מעריכים כי חוסנו הפיננסי של השוק המקומי וחשיפתו הנמוכה יחסית, לעומת ארה"ב וגוש היורו, למשבר הסאבפריים (מתן הלוואות ללווים בעייתיים), לצד פער ריביות חיוביות בין ישראל לארה"ב, צפויים לתמוך בשקל בטווח הקצר-בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully