וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

8.2.2008 / 23:46

מדד נאסד"ק הוסיף 0.5%, אולם איבד 5% בסיכום שבועי. מדד דאו ג'ונס השיל 0.5%. הקונגרס אישר תמריצים כלכלית ב- 152 מיליארד דולר

המשקיעים בוול סטריט נלחמו במטרה להשיג יום שני ברציפות של עליות שערים. לאחר המגמה השלילית שאחזה בוול סטריט במהלך השבוע, קיוו המשקיעים להמשיך את המגמה החיובית שהחלה אמש ולסיים את יום המסחר האחרון של השבוע בעליות שערים. אמש שברו המדדים לראשונה את המגמה השלילית שהחלה בתחילת השבוע. המשקיעים שראו את השווקים יורדים במשך שלושה ימים רצופים החלו לאסוף את המניות החבוטות ודחפו את המדדים לעליות שערים בסיום המסחר. עם זאת ועל אף החולשה בשוק, הצליח מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה להתרומם.

מדד נאסד"ק הוסיף 0.5% לרמה של 2,304 נקודות, אולם איבד 5% בסיכום שבועי. מדד דאו ג'ונס השיל 0.5% לרמה של 12,182 נקודות והשלים ירידה של 4% השבוע. S&P 500 ירד ב-0.4% לרמה של 1,324 נקודות והשלים גם הוא נפילה של 4% בסיכום שבועי.

בשוק הסולידי עלו מחיריהן של איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהן ירדה ב-0.0820% לרמה של 3.654%.

כחלק ממאמצו למנוע לעצור את המשבר הנוכחי, אישר הקונגרס בארה"ב חבילת תמריצים כלכלית בסך 152 מיליארד דולר, שנועדה למנוע מהכלכלה הגדולה בעולם לשקוע במיתון. החבילה כוללת הקלות מס חד פעמיות בסכום של עד 600 דולר לאדם ו-1,200 דולר לזוגות, בתוספת 300 דולר עבור כל ילד. התוכנית כוללת גם הקלות מס על השקעות של עסקים בסך 44 מיליארד דולר למשך שנה.

מניית חברת ביטוח האג"ח הגדולה בעולם MBIA (סימול: MBI) הוסיפה היום 2.8% לאחר שנפלה אמש בעוד כ-8% בעקבות הודעתה על כוונתה להגדיל את מספר המניות אותן היא מתכננת למכור במטרה לשמור על הדירוג AAA. החברה דיווחה אמש כי היא תמכור מניות בסכום כולל של מיליארד דולר.

אלקטל-לוסנט, יצרנית ציוד הטלקום הגדולה בעולם, דיווחה היום על התרחבות הפסדיה ברבעון הרביעי של 2007 ל-2.53 מיליארד יורו (3.74 מיליארד דולר) בעקבות מחיקות בגין ירידה בשווי עסקיה בתחום ציוד טכנולוגיית הסלולר CDMA.

חברת דלק US (סימול DK), מקבוצת דלק של יצחק תשובה, הוסיפה 3% לאחר שהודיעה על כוונתה לחלק דיווידנד בגובה 3.75 סנט למניה. הדיווידנד יחולק ב-7 במארס למי שהחזיק מניות החברה ביום 20 לפברואר 2008.

אמש הודיעה חברת סלקום (סימול CEL) כי המודו (MODU), המכשיר סלולרי המודולרי אשר מגיע מבית היוצר של דב מורן, ישווק בארץ בלעדית על ידי סלקום השיווק. בפועל, יתחיל השיווק ברבעון האחרון של השנה - במקביל לשיווקו של המודו בחו"ל. מורן הוא ממייסדי M-System שנרכשה לפני כשנה על ידי ענקית שבבי הזיכרון סנדיסק. מניית סלקום הוסיפה 2.5%.

יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון (סימול ALVR) הוסיפה 1% והפכה את המגמה השלילית שהחלה עם פרסום דו"חותיה ביום רביעי בבוקר. החברה פירסמה אמנם את הדו"חות הטובים בתולדותיה אולם, הודיעה כי היא צופה ירידה ברווחיות ברבעון הראשון של 2008 במידה שהדולר ימשיך את מגמת ההיחלשות.

מניית רדוויז’ן (סימול RVSN) נחלשה ב-3.4% לאחר שאיבדה אמש עוד כ-6% בעקבות פרסום דו"חותיה. החברה דיווחה על הכנסות של 22.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007 ועל רווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון או 11 סנט למניה, ירידה של 67% מרווח של 7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מניית יצרנית ציוד התקשורת על גבי האינטרנט ווקלטק (סימול: VOCL) עשויה להיגרע מהמסחר בנאסד"ק. הנהלת הנאסד"ק הודיעה לחברה כי בשל מחירה הנמוך של המנייה - 67 סנט - היא אינה עומדת עוד בדרישות הסף למסחר בבורסה. עם זאת, בהתאם לתקנות הנאסד"ק ניתנה לחברה שהות, עד ל=4 באוגוסט 2008, להסדיר את העניין ולדאוג להעלאת מחיר המניה, שכן אם לא תעשה כך, תיגרע המניה מהמסחר הרגיל ותעבור לרשימת הפינק שיטס.

בין המניות שנהנו ממגמה חיובית במסחר היום, ניתן למנות את יצרנית ציוד התקשורת אורכית (סימול ORCT) שזינקה ב-8.5% בהמשך לעליות בשבוע האחרון לאחר שהודיעה על חוזה חדש. יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי סרגון (סימול CRNT) הוסיפה 3.5%. מניית חברת האיתור והחילוץ פוינטר (סימול PNTR) עלתה ב-3.5% ומניית יצרנית שבבי המולטימדיה צורן (סימול ZRAN) זינקה ב-3.2%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully