וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו תדחה את הצעת הרכש של מיקרוסופט

עופרה שלו

9.2.2008 / 21:35

על פי ה"וול סטריט ג'ורנל", דירקטוריון יאהו מתכוון לדחות את הצעת הרכש בגובה 44.6 מיליארד דולר. צפוי מאבק השתלטות ממושך

יאהו מתכוונת לדחות את הצעת הרכש של מיקרוסופט בסך 44.6 מיליארד דולר, כך אמר אדם המצוי בנושא ל"וול סטריט ג'ורנל". לאחר סדרה של פגישות במהלך השבוע שחלף, הדירקטוריון של יאהו החליט כי הצעת רכש בגובה 31 דולר למניה מהווה הערכת חסר משמעותית לענקית האינטרנט.

כמו כן, הדירקטוריון מעריך כי ההצעה אינה לוקחת בחשבון את הסיכון הטמון בכניסה להסכם שעשוי להיפסל על ידי הרגולטורים. הדירקטוריון צפוי לשלוח למיקרוסופט מכתב ביום בשני.

מועצת המנהלים של יאהו מאמינה כי מיקרוסופט מנסה לנצל את החולשה האחרונה במחיר המניה "כדי לגנוב את החברה". החלטת הדירקטוריון של יאהו מכינה את הקרקע למה שעשוי להתפתח למאבק השתלטות ממושך. האדם המקורב לשיחות אמר ל"ג'ורנל" כי לא סביר שיאהו תשקול הצעת רכש נמוכה מ-40 דולר למניה.

החלופה: שיתוף פעולה עם גוגל

אחת החלופות אותן שוקלת מועצת המנהלים של יאהו בתגובה להצעת הרכש של מיקרוסופט, היא לקבל באופן עקרוני את הצעת הרכש ולנסות לשכנע את מיקרוסופט להמתיק את המחיר.

האפשרות השנייה היא לשתף פעולה עם גוגל, במטרה להדוף את מיקרוסופט. במסגרת שיתוף פעולה מעין זה, יאהו תנטוש את המערכת שלה לפרסום בתוצאות החיפוש - ותשתמש במערכת הפרסום של גוגל, תמורת חלק ניכר מההכנסות.

עסקה כזו תגדיל את תזרים המזומנים של יאהו, והיא אף עשויה להגדיל את מרחב הפעולה שלה בנסיונותיה להדוף את הצעת הרכש של מיקרוסופט.

"ניו יורק פוסט" דיווח ביום שישי כי נציגי קפיטל ריסרץ' מנג'מנט, המחזיקה בנתח של 11% ביאהו וביותר מ-6% ממניותיה של מיקרוסופט, נפגשו בימים האחרונים עם באלמר בניסיון לשכנעו להמתיק את הצעת הרכש שהגישה ענקית התוכנה ליאהו.

הבקשה להמתקה צפויה לאחר שנפילה של 14% במניית מיקרוסופט, מאז נחשפה הצעת הרכש, הובילה לירידה משמעותית בערכה של העסקה - המורכבת ממניות וממזומן - ל-42 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully