וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית של הרעיונרים

טלי חרותי-סובר

10.2.2008 / 9:49

את חברת מיקרודל הקים היזם הסדרתי יוסי דה לוי לפני כשלוש שנים. "מדובר בגוף שמהווה מטרייה לרעיונות טובים", הוא אומר. "אחת הבעיות של רעיונרים - ממציאים חכמים שהגו רעיון שיכול להפוך למוצר - היא שהם לא מסוגלים להוציאו לפועל. אם הוא יישאר בידיהם בלבד, הוא לעולם לא יגיע לשוק. לשם כך אנחנו כאן.

הרעיונר מגיע אלינו ושוטח את מרכולתו. לעתים מדובר ברעיון בלבד, לעתים כבר יש פרוטו טייפ, לעתים זו אפילו חברה קיימת שלא מצליחה להתרומם. אנחנו בוחנים את הנושא לעומק בשלושה פורומים שונים: רפואי, קמעוני או קלינטק. אם החלטנו שאנחנו מסוגלים להוציאו לפועל - ייחתם הסכם, שעל פיו יקבל הממציא בין 10% ל-40% מן המניות העתידיות של החברה שתוקם, בלי שייאלץ להשקיע אגורה. יש רעיונרים שפשוט מוכרים את הרעיון ולא משתתפים בתהליך, ויש כאלה שנהפכים לדירקטורים בחברה או אפילו לחלק בלתי נפרד מתהליך הפיתוח והשיווק".

אתה בעצם קונה רעיונות, משתלט על התהליך ונהפך ליזם המבצע.

"אני אומר: ?מה שאתה לא יודע לעשות - אל תעשה'. המכה של החממות היתה שלקחו רעיונרים מזהירים וביקשו מהם לקדם את המוצר. חלקם בכלל לא מסוגלים לרדת מרמת הוויז'ן לרמת הביצוע, וגם לא צריכים לעשות את זה, כי זה נידון לכישלון מראש. אנחנו גוף כלכלי מבצע, שמיועד לכל מי שאינו מכיר את התהליך היזמי ולא רוצה להתעסק אתו. היכולות שלנו מאפשרות בדיקת שוק מקיפה, תהליך פיתוח מואץ, העמדת המוצר על הרגליים ושיווקו בישראל ובעולם עד לרמת המדף".

איזה סוג רעיונות אתם "קונים"?

"הכל חוץ מתרופות. המגבלות שלנו ברורות: שזמן פיתוח המוצר הפוטנציאלי לא יהיה יותר משנה, ושעלות הפיתוח והשיווק לא תהיה יותר מ-100 אלף דולר".

מי יגיע אליכם ומי לא?

"בכל שנה מגיעים אלינו כ-4,000 רעיונות מאנשים שלא רוצים להשקיע כסף בהמצאתם ומוכנים לוותר על השליטה, רק שמישהו יעשה עם זה משהו. מגיעים גם יזמים סדרתיים שנקלעו למצוקה. לא יגיע מי שחושב שהוא מסוגל לעשות את זה בעצמו. ברור לנו שהמוצרים שמגיעים אלינו לא יגיעו לקרנות הון סיכון. מדובר בסטארט-אפים קטנים, שאף אחד לא מסתכל עליהם, וקשה להם מאוד לגייס משקיע".

עד היום השקיעה מיקרודל 2 מיליון דולר בעשרות מוצרים, ודה לוי מקווה כי לאחר שלוש שנות זריעה, הוא יתחיל בקרוב לקצור את הפירות. אחד המוצרים שעליהם גאוותו הוא בייבי אייר - מתקן להקלת תהליך אינהלציה לתינוקות, וגם מוצר רפואי שנהגה על ידי נוירוכירורג ישראלי ויוכנס בקרוב לשימוש בניתוחי מוח בבתי חולים אמריקאיים. "אנחנו פה כדי להרוויח כסף", הוא אומר, "בסופו של תהליך כולם צריכים להרוויח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully