וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: מיתון בארה"ב יפגע בתיירות לישראל

11.2.2008 / 9:13

מנכ"ל סוויס בישראל, אבנר גורדון: "כבר רואים את הירידה בתנועת הנוסעים מארה"ב לאירופה בגלל שער הדולר החלש והמיתון המסתמן שם"

סימני האטה ראשונים נרשמים בתנועת הנוסעים מארה"ב לאירופה, בגלל המיתון המסתמן ביבשת מעבר לאוקיינוס אשר מאיימים להשפיע ולפגוע גם בתיירות לישראל - כך עלה מדיוני כנס אזורי של חברת התעופה סוויס, מקבוצת לופטהנזה, אשר הסתיים בסוף השבוע, בשווייץ. במפגש השתתף מנכ"ל סוויס בישראל, אבנר גורדון.

בראיון מיוחד ל-TheMarker, אמר גורדון עם חזרתו ביום שישי ארצה מהכנס, כי "הירידה בתנועת הנוסעים מארה"ב לאירופה מורגשת כבר כעת, ונובעת משער הדולר החלש והמיתון המסתמן שם. לתייר מארה"ב יקר היום לבוא לאירופה".

לדבריו, בשלב זה, מפוצות חברות התעופה מבחינה כלכלית בתנועה של נוסעים בכיוון ההפוך, מאירופה לארה"ב. עם זאת, קיימת דאגה בקרב הנהלות חברות התעופה האירופיות מהחמרת המצב, שכן הדבר יפגע בהן כלכלית. שכן, בשלב זה מסתמנת האטה בתיירות, אך אם המצב יידרדר והמשק העולמי ייכנס לקיפאון עמוק יותר, תיפגע במיוחד תנועת אנשי העסקים, אשר יצמצמו את נסיעותיהן.

עיקר הכנסותיהן של חברות התעופה הוא ממגזר נוסעים זה, המרבה לטוס, כולל בקווים מארה"ב דרך אירופה לישראל.

נערכים לקראת משבר אפשרי בענף

לדברי גורדון, נערכת סוויס לקראת משבר אפשרי בענף התעופה ובודקת מחדש את הכדאיות של קווי התעופה השונים. גורדון הביע תקווה כי לא תיווצר מפולת ומשבר עולמי אשר יפגעו קשה גם בתנועת הנוסעים ארצה.

גורדון הוסיף כי חברת התעופה השווייצית ממשיכה בשלב זה, בהפעלתם של שני מטוסי נוסעים רחבי גוף בקו לישראל. החברה מבצעת שתי טיסות ליום בקו ציריך-נתב"ג, וממשיכה בנוסף ביישומו של הסכם שיתוף הפעולה - "קוד שרינג" עם חברת אל על בקו.

מנכ"ל לופטהנזה בישראל, עופר קיש, ייצא אף הוא לכנס אזורי של חברת התעופה הגרמנית מהקבוצה, שייערך באמצע השבוע הבא בפרנקפורט. לדבריו, "אנו לא מרגישים כרגע שינוי משמעותי בתנועת הנוסעים מארה"ב דרך אירופה לישראל. יש ביקושים כרגיל ואפילו מסתמנת עלייה בקו ארצה בפברואר-יולי השנה לעומת ששת החודשים המקבילים ב-2007". הוא מסביר זאת בין היתר באירועי שנת ה-60 למדינת ישראל אשר מעודדים תנועת נוסעים ערה לכאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully