וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יאהו תחדש את מגעי המיזוג עם AOL"

עפרה שלו

11.2.2008 / 12:29

כך מדווח ה"טיימס" הבריטי. מטרת שיתוף הפעולה עם חטיבת האינטרנט של טיים וורנר: להתגונן מפני הצעת רכש עוינת מצד מיקרוסופט

יאהו מתכוונת לחדש את מגעי המיזוג שלה עם AOL בניסיון להתגונן מפני הצעת רכש עוינת מצד מיקרוסופט, כך אמר מקור המצוי בנושא ל "טיימס" הבריטי.

המקור אמר ל"טיימס" כי יאהו וצוות של יועצים מבנקי ההשקעות גולדמן סאקס וליהמן ברדרס, בחנו בשבועות האחרונים שיתופי פעולה אפשריים עם חברות מדיה וטכנולוגיה, בהן גוגל ודיסני, כדי למנוע היבלעות על ידי מיקרוסופט.

יאהו ו-AOL, חטיבת האינטרנט של טיים וורנר, ניסו כבר בעבר לאחד כוחות, אך לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע למחיר. גוגל, שהציעה לתמוך ביאהו לאחר פרסום הצעת הרכש של מיקרוסופט, מחזיקה ב-5% ב-AOL.

ג'רי יאנג, מייסד יאהו, צפוי להודיע היום כי דירקטוריון יאהו דחה את הצעת הרכש של ענקית התוכנה משום שהיא משקפת הערכת חסר משמעותית לחברה. דבריו של יאנג עשויים להצית מאבק השתלטות ממושך.

ככל הנראה, דירקטוריון יאהו לא ישקול אפילו להתחיל בשיחות עם מיקרוסופט אלא אם כן היא תעלה את הצעת הרכש שלה ב-12 מיליארד דולר לפחות להצעה המשקפת מחיר של יותר מ-40 דולר למניה. הצעת הרכש הנוכחית של מיקרוסופט היא 44.6 מיליארד דולר במזומן ובמניות (או 31 דולר למניה).

"מיקרוסופט מנסה לגנוב את החברה"

הירידות במניית מיקרוסופט בעקבות פרסום הצעת הרכש הורידו בצורה משמעותית את ערכה של העסקה - המורכבת ממניות וממזומן - ל-42 מיליארד דולר. העליות במניית יאהו מאז חשיפת הצעת הרכש מחקו כמעט את כל הפרמיה שכללה ההצעה. מניית יאהו נסגרה ביום שישי ב-29.2 דולר - שווי שוק של 40.7 מיליארד דולר.

מקור המקורב להחלטות של יאהו אמר ל"טיימס" ול"וול סטריט ג'ורנל" כי מיקרוסופט מנצלת חולשה במניית יאהו ומנסה לגנוב את החברה. "הם נתנו הערכת שווי המשקפת שפל של 5 שנים במחיר המניה", אמר המקור.

אחת האפשרויות שנשקלו על ידי מועצת המנהלים של יאהו היא לשתף פעולה עם גוגל בתחום הפרסום. במסגרת שיתוף פעולה מעין זה, תנטוש יאהו את המערכת שלה לפרסום בתוצאות החיפוש - ותשתמש במערכת הפרסום של גוגל תמורת חלק ניכר מההכנסות. עסקה כזו תגדיל את תזרים המזומנים של יאהו, והיא אף עשויה להגדיל את מרחב הפעולה שלה בנסיונותיה להדוף את הצעת הרכש של מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully