וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגו צ'אווס מאיים: לא נמכור נפט לארה"ב

אשר שכטר

11.2.2008 / 15:04

לדברי נשיא ונצואלה, "הפושעים ופורעי החוק של אקסון מוביל לעולם לא ישדדו אותנו שוב" נשיא ונצואלה איים ב"מלחמה כלכלית" אם ענקית הנפט האמריקנית אקסון-מוביל תקפיא נכסים של חברת הנפט הממשלתית;

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, איים אמש להפסיק את אספקת הנפט מוונצואלה לארה"ב במסגרת "מלחמה כלכלית" נגד ארה"ב, ענקית הנפט האמריקאית אקסון מוביל תזכה בתביעתה לעקל נכסים בשווי מיליארדי דולרים השייכים כיום לממשלת ונצואלה.

"אם תצליחו להקפיא נכסים ונצואלים, אם באמת תצליחו לפגוע בנו, אנחנו נפגע בכם. אתם יודעים כיצד? אנחנו נפסיק לשלוח נפט לארה"ב, מר בוש, מר סכנה", אמר צ'אווס במהלך תכנית הטלוויזיה והרדיו השבועית שלו "הלו פרזידנטה". ונצואלה היא יצואנית הנפט הרביעית בגודלה לארה"ב, המשמשת כלקוחה הגדולה ביותר של המדינה הסוציאליסטית.

"אני פונה לאימפריה האמריקאית: המשיכו כך, ותראו שלא נשלח אפילו טיפה אחת של נפט לארה"ב", אמר צ'אווס, שהבטיח כי "הפושעים ופורעי החוק של אקסון מוביל לעולם לא ישדדו אותנו שוב". את הדברים אמר צ'אווס לאחר שבסוף השבוע הורו בתי משפט בארה"ב, אירופה והאיים הקריביים על הקפאת מכירה פומבית של נכסים בשווי 12 מיליארד דולר אשר היו שייכים לאקסון מוביל והולאמו על ידי ממשלת ונצואלה.

בעתירתה לבתי המשפט, דרשה אקסון מוביל להקפיא את המכירה הפומבית של נכסיה כל עוד בית המשפט דן באופן שבו תפוצה אקסון על השתלטותה של חברת הנפט של ממשלת ונצואלה - PDVSA - על פרויקט נפט בשווי מאות מיליארדי דולרים אשר הולאם על ידי הממשלה. PDVSA, המהווה את מקור ההכנסות העיקרי של ונצואלה, לא תוכל כעת למכור את נכסי אקסון מוביל כל עוד הסכסוך נדון בבית המשפט.

מומחים בתעשיית הנפט טוענים כי הצעד שבו נקטה אקסון מוביל נועד לאפשר לה להתחיל את המשא ומתן בינה ובין ונצואלה על גודל הפיצוי כשידה על העליונה. במהלך פגישה שערך עם חקלאים בשבת, אמר צ'אווס כי "יש כאן חברה בינלאומית אימפריאליסטית שמנסה לפגוע בספינת הדגל שלנו, PDVSA, אבל הספינה תמשיך לנוע מלאה בנפט. PDVSA לא תשקע. ונצואלה לא תשקע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully