וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: יאהו אומרת לא למיקרוסופט

עפרה שלו

11.2.2008 / 16:37

דירקטוריון החברה: "בחנו בקפדנות את הצעת הרכש של מיקרוסופט והחלטנו פה אחד שהיא לא תפעל לטובתם של יאהו ובעלי המניות שלה"

דירקטוריון יאהו דחה באופן רשמי את הצעת הרכש של מיקרוסופט. דירקטוריון החברה אמר כי הצעת הרכש - 31 דולר למניה בעסקת מזומן ומניות - משקפת הערכת חסר משמעותית ליאהו. דחיית ההצעה עשויה להוביל למאבק השתלטות ממושך.

"בחנו בקפדנות את הצעת הרכש יחד עם צוות ההנהלה של יאהו ויועצים משפטיים, והחלטנו פה אחד כי ההצעה לא תפעל לטובתה של יאהו ושל בעלי המניות שלה", נכתב בהצהרה של יאהו.

עוד נכתב בהצהרה כי יאהו שווה יותר, הן הודות לתיק ההשקעות שלה והן בשל המאמצים שעשתה באחרונה לשפר את טכנולוגיית הפרסום שלה.

דחיית הצעת הרכש מותירה למיקרוסופט כמה ברירות: להעלות את גובה הצעת הרכש, לוותר, או לקחת את ההצעה ישירות לבעלי המניות. בשבוע שעבר דווח כי מיקרוסופט עשויה להדיח דירקטורים ביאהו אם ידחו את הצעתה.

יחודשו שיחות המיזוג עם AOL

ההודעה הרשמית של דירקטוריון יאהו מתפרסמת יומיים בלבד לאחר שאדם המקורב לחברה הדליף ל"וול סטריט ג'ורנל" כי יאהו מתכוונת לדחות את הצעתה של מיקרוסופט.

המקור המקורב למקבלי ההחלטות ביאהו אמר כי דירקטוריון יאהו לא ישקול אפילו להתחיל בשיחות עם מיקרוסופט אלא אם כן היא תעלה את הצעת הרכש שלה ל-40 דולר למניה לפחות. המקור הוסיף כי נראה שמיקרוסופט מנצלת חולשה במניית יאהו ומנסה לגנוב את החברה. "הם נתנו הערכת שווי המשקפת שפל של חמש שנים במחיר המניה", אמר המקור.

הירידות במניית מיקרוסופט בעקבות פרסום הצעת הרכש הורידו בצורה משמעותית את ערכה של העסקה - המורכבת ממניות וממזומן - ל-42 מיליארד דולר מ-44.6 מיליארד דולר. העליות במניית יאהו מאז חשיפת הצעת הרכש מחקו כמעט את כל הפרמיה שכללה ההצעה. מניית יאהו נסגרה ביום שישי ב-29.2 דולר - שווי שוק של 40.7 מיליארד דולר.

מוקדם יותר היום דיווח ה"טיימס" הבריטי כי יאהו מתכוונת לחדש את שיחות המיזוג עם AOL, בניסיון להדוף הצעת רכש עוינת מצד מיקרוסופט. ה"טיימס" דיווח כי יאהו וצוות של יועצים מבנקי ההשקעות גולדמן סאקס וליהמן ברדרס, בחנו בשבועות האחרונים שיתופי פעולה אפשריים עם חברות מדיה וטכנולוגיה, בהן גוגל ודיסני, כדי למנוע היבלעות על ידי מיקרוסופט. יאהו ו-AOL, חטיבת האינטרנט של טיים וורנר, ניסו כבר בעבר לאחד כוחות, אך לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע למחיר. גוגל, שהציעה לתמוך ביאהו לאחר פרסום הצעת הרכש של מיקרוסופט, מחזיקה ב-5% ב-AOL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully