וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר נסגר בירידות שערים

טל לוי

11.2.2008 / 20:59

ברוב שעות היום המסחר התאפיין בעליות, אבל האווירה השלילית בוול סטריט השפיעה גם על המסכים בבורסה התל אביבית

הבורסה של תל אביב, נסחרה במרבית שעות היום בעליות לאחר שסוכנות דירוג האשראי פיץ' העלתה את דירוג האשראי של ישראל מ-A- ל-A. בכך הצטרפה פיץ' לסוכנות S&P שהעלתה את הדירוג לפני חודשיים וחצי. אבל העלאת דירוג לחוד ומסחר לחוד ולקראת סיום המסחר כבר עברו המדדים לירידות קלות לאחר שהמסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית.

בסופו של דבר סיים מדד המעו"ף בעלייה צנועה של 0.3% וננעל ברמה של 1,051.54 נקודות. מדד המעו"ף רחוק כעת ב-15% לעומת רמת השיא שרשם באוקטובר 2007. מדד תל אביב 100 הוסיף 0.2% וננעל ברמה של 986.51 נקודות ומחזורי המסחר הסתכמו ב-1.75 מיליארד שקל.

גרוע יותר הוא מצבו של מדד מניות הנדל"ן שאמנם הוסיף היום 0.8% אולם בסך הכל איבד כ-42% מאז השיא - מתוכם 23% מתחילת 2008 בלבד.

בבורסות אסיה נרשמות ירידות שערים על רקע הערכות קבוצת המדינות המתועשות (G7) כי המשבר בשווקים הפיננסים ייפגע בצמיחה הגלובלית. הבורסה של הונג קונג מאבדת כעת 1.5%. ביפאן, סין וטיוואן אין מסחר לרגל החג.

מצד שני, צופים הפעילים בשוק איגרות החוב האמריקאי כי הצמיחה הכלכלית תואץ עוד לפני כניסתו לתפקיד של הנשיא הנבחר הבא של ארה"ב. הצמיחה הכלכלית חזויה להאיץ ל-2.5% ברבעון האחרון של 2008 לעומת 0.6% ברבעון האחרון של 2007.

בין ארה"ב לאירופה

בינתיים, נעה המטוטלת בין ארה"ב, שם ירדה הריבית בשיעור חד של 1.25% ואושרה תוכנית תמריצים בהיקף של 152 מיליארד דולר, לבין אירופה, שם מסרב הנגיד טרישה להוריד את הריבית בטענה כי דאגתו כנגיד הבנק היא ליעד האינפלציה בלבד.

בישראל, צפוי הבנק המרכזי להודיע על גובה הריבית בעוד כשבועיים והתעשיינים ממשיכים להפעיל על הנגיד לחץ כבד על מנת שיוריד את הריבית. היצואנים מקווים כי הורדת ריבית תגרום להיחלשות השקל ותעצור את קריסת הדולר, אולם לפי שעה נראה כי פישר ימשיך לנהל את מדיניות הריבית בהתייחס ליעד האינפלציה בלבד. "הורדת הריבית כעת תהיה שגיאה" אמר אתמול פישר בראיון ל-TheMarker.

מדד מניות הבנקים איבד 0.8% בהובלת לאומי והפועלים. במגזר הכימיה נרשמת מגמת מעורבת בהובלת טבע, מכתשים אגן וכימיקלים לישראל. טבע צפויה לפרסם מחר את הדו"חות הכספיים לשנת 2007 אשר צפויים להיות טובים. הדו"חות כבר פחות מעניינים, לאחר שטבע העלתה את התחזית שלה לרבעון הרביעי לקראת סוף חודש דצמבר 2007. השוק נושא עיניים בעיקר לתחזיות החברה ב-2008 ולשנים שלאחריה.

במגזר הנדל"ן נרשמו עליות בהובלת אפריקה ישראל, אלביט הדמיה, כלכלית ירושלים וגזית גלוב. נצבא נסחרה בעליות לאחר שזכתה במאבק המשפטי שהתנהל בינה לבין קואופרטיב אגד בנוגע לבעלות על נכס הנמצא במתאם הלאום, בסמוך לבנייני האומה בירושלים. בנצבא מעריכים את שווייו של הנכס, המשמש כיום חניון לאוטובוסים של אגד, בעשרות רבות של מיליוני דולרים והיא צפויה להכיר לפחות בחלק משווייו ברבעון הראשון של 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully