וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליות בעולם מזניקות את תל אביב

נתן שבע

12.2.2008 / 14:55

המעו"ף ותל אביב 100 עולים ב-0.9% כל אחד, והתל-טק מטפס ב-0.8%. מחזור המסחר מסתכם במיליארד שקל

עליות השערים בשוקי העולם אמש והיום מושכות את תל אביב לעליות. מדד המעו"ף עולה ב-0.9% לרמה של 1,059 נקודות, מדד תל אביב 100 מוסיף 0.9% לרמה של 996 נקודות ומדד התל-טק מטפס ב-0.8%. מחזור המסחר מסתכם במיליארד שקל.

מעל הכל, צפויים למשוך את עיני המשקיעים הבוקר הדו"חות השנתיים של חברת טבע ובעיקר התחזיות שתפרסם לשנה הקרובה. התחזיות שיפורסמו בשעות הצהריים עשויות גם כן להתוות מעט את המגמה בשוק לכל כיוון.

> דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe


גם העידוד המשמעותי מסוכנות הדירוג פיץ' שהגיע אתמול צפוי להשפיע מעט על המסחר. סוכנות הדירוג העלתה את תחזית דירוג האשראי של ישראל ל-A והצטרפה בכך לסוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס שעשתה זאת לפני כחודשיים.

אמש נסגר המסחר בארה"ב בעליות שערים. מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-0.5% ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.6%. העליות באו למרות קריסה של 12% במניית חברת הביטוח AIG שדיווחה על מחיקות אותן תבצע בשל ניפוח נכסים שעשתה בעבר.

את מרכז העניינים תופסת היום חברת התרופות טבע. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי. טבע סיימה את הרבעון ברווח של 69 סנט למניה - 3 סנטים יותר מהתחזיות של האנליסטים ועם הכנסות של 2.57 מילארד דולר. האנליסטים ציפו לכך שהחברה תסיים את הרבעון הרביעי ברווח של 66 סנט למניה עם הכנסות של 2.4 מיליארד דולר. מעל הכל, ממתינים האנליסטים לתחזיות החברה לשלוש השנים הקרובות.

ריטליקס נסחרת על רקע הידיעה כי קרן פימי הפכה לבעלת עניין במניה, לאחר שרכשה 12% מחברה בהשקעה של למעלה מ-35 מיליון דולר. נראה שהשוק לא מתרגש מהידיעה למרות שבדרך כלל מניות שבהם משקיעה הקרן קופצות ביום ההודעה - אפקט פימי היו קוראים לזה בשוק. יחד עם זאת, המניה עלתה ב-7%.

מדד הנדל"ן נסחר בעלייה של 1.8%. חברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין, בשיתוף עם קבוצת יהלומנים, השלימו את רכישתה של חטיבת קרקע בצמוד למתחם עלית ברמת גן מידיה של חברת אמד.

מלחמת המחירים ברשתות השיווק חותכת את מניית רמי לוי גם היום. המניה נחלשת כאשר בסך הכל איבדה 16% מתחילת החודש. שופרסל נחלשת היום אף היא כאשר השבוע איבדה המניה 7%.

במניות הדואליות בולטת אורכית אשר מטפסת בעקבות פער חיובי עמו פתחה.

טבע במרכז העניינים

את מרכז העניינים תופסת היום חברת התרופות טבע. טבע עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי. החברה סיימה את הרבעון ברווח של 69 סנט למניה - 3 סנט יותר מהתחזיות של האנליסטים ועם הכנסות של 2.57 מילארד דולר. האנליסטים ציפו לכך שהחברה סיימה את הרבעון הרביעי ברווח של 66 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליארד דולר אך מעל הכל הם ממתינים לתחזיות החברה לשלוש השנים הקרובות. בינתיים מגיבה המניה ביציבות.

ריטליקס נסחרת על רקע הידיעה כי קרן פימי הפכה לבעלת עניין במניה, לאחר שרכשה 12% מחברה בהשקעה של למעלה מ-35 מיליון דולר. נראה שהשוק לא מתרגש מהידיעה למרות שבדרך כלל מניות שבהם משקיעה הקרן קופצות ביום ההודעה - אפקט פימי היו קוראים לזה בשוק.

שוק הנדל"ן למגורים באזור המרכז בישראל עדיין פורח. חברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין, בשיתוף עם קבוצת יהלומנים, השלימו את רכישתה של חטיבת קרקע בצמוד למתחם עלית ברמת גן מידיה של חברת אמד.

במניות הדואליות בולטת אורכית מטפסת בעקבות פער חיובי עימו פתחה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully