וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים וההסתדרות התקפלו

צבי זרחיה

13.2.2008 / 10:10

לא יקדמו את החוק שיאלץ את פישר להוריד את הריבית. עיני: "לא צריך להתרגש אם אומרים משהו נגד בנק ישראל"

התעשיינים וההסתדרות לא יקדמו את הצעת החוק לשינוי חוק בנק ישראל - כך הודיע אתמול יו"ר התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בישיבתה של ועדת הכספים שדנה בהתחזקות השקל. ברוש נענה בכך לדרישתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו).

מיסז’ניקוב אמר כי "יש להתמקד בפתרון חלופי לבעיית הדולר. הנגיד יעסוק במדיניות מוניטרית והממשלה תעסוק במדיניות פיסקלית. מדיניות הריבית צריך להשאיר בידי הנגיד".

ברוש נענה לדרישת מיסז'ניקוב ואמר כי "אין לנו כוונה לפגוע בעצמאות בנק ישראל. יחד עם זאת, לגיטימי לנהל דיון ציבורי על המטרות של בנק ישראל. הצמיחה והתעסוקה חייבים להיות חלק ממטרות בנק ישראל. ארבע פעמים פוספס יעד האינפלציה והתעשיינים שילמו את המחיר".

מיסז'ניקוב קרא לממשלה לספק לתעשיינים וליצואנים הגנה לנוכח ירידת שער החליפין. בין הצעותיו של מיסז'ניקוב לטיפול בעיה הוא הציע להוריד לאלתר את מס החברות מ-29% ל-25%, חידוש תקנות של פחת מואץ שיפחית נטל המס על תעשיינים מוטי יצוא, תגבור תקצוב שיווק וחונכות בינלאומי ותקציבים למו"פ.

מטריית הגנה

מיסז'ניקוב הציע גם לספק מטריית הגנה של הממשלה בצורת רכישת הגנה על שער החליפין כלפי תעשיות שהן חסרות מזומנים לתקופה קצובה.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר כי "אף אחד לא מתכוון להיכנס לסמכויות המוניטריות של בנק ישראל. לא צריך להתרגש אם אומרים משהו נגד בנק ישראל. אין קדושים לאומיים במדינת ישראל. ממשלה זכאית לקבל כל החלטה שהיא רוצה, אבל חובתה של הממשלה לקיים דיון בזמן משבר. למרות הפניות החוזרות לא קרה כלום. פתאום נגענו בכמה פרות קדושות והשגנו את המטרות והצלחנו לקיים דיון ציבורי".

עיני הוסיף כי "לצערי, במדינת ישראל אם אין צעקה ציבורית לא קורה כלום ואף אחד לא מתעורר".

שר האוצר רוני בר-און והנגיד סטנלי פישר לא הגיעו לדיון. האוצר יוצג על ידי המנכ"ל ירום אריאב ובנק ישראל על ידי המשנה לנגיד פרופ' צבי אקשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully