וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רמי לוי יהיה קלאבמרקט הבאה?

רותם שטרקמן

13.2.2008 / 10:15

רמי לוי נלחם את מלחמת הקטנים והחוצפנים, אך ייתכן שהוא שכח שהוא כבר לא כזה ושאין לו אפשר להסתפק בניצחונות מקומיים

אף אחד לא יודע כיצד יסתיים הסיבוב הנוכחי במלחמת המחירים שפתח רמי לוי, אבל דבר אחד כבר ברור - יהיו לו השפעות שליליות על הענף כולו. רמי לוי נלחם את מלחמת הקטנים והחוצפנים, אך ייתכן שהוא שכח שהוא כבר לא כזה, ושאין לו אפשרות להסתפק בניצחונות מקומיים.

נכון, לוי עשה מה שעושים גם אחרים כשהם פותחים סניף חדש - רעש תקשורתי ותדמית של חנות זולה. אלא שלוי הוסיף בנזין למדורה עם הצהרות לוחמניות ומחירי הפסד, והבעיה של לוי היא שהוא כבר רשת ארצית שחייבת לחשוב על הצעדים שלה לטווח ארוך. לוי פתח את הסניף החדש שלו היכן שקיימים כבר שלושה סניפים גדולים - חוצות להב של אלי להב, מגה של רבוע כחול ושופרסל דיל של אי.די.בי. מטבע הדברים, במקום כזה התחרות כבר גדולה והמחירים כבר נמוכים. לכן לוי לא יכול לצפות שהוא ישבור את השוק עם עוף בחינם וכולם יברכו אותו.

רשת ארצית לא יכולה להילחם באזור אחד. רמי לוי הכניס להם בקריות, והוא יכול לחטוף בירושלים. והכי חשוב, הוא כבר חוטף בתל אביב. לרמי לוי אין סניף בתל אביב, אבל ברחוב אחד העם יש בורסה שבה נסחרת המניה שלו. התחרות במתחם הסיטי של תל אביב חריפה יותר מהתחרות במתחם אדמירלטי, ובתחרות הזאת ברור שרמי לוי מפסיד בגדול.

מניית רמי לוי נפלה ב-24% בשבועיים האחרונים, כאשר אתמול היא איבדה עוד 11%. שום דבר לא יעזור לו, גם לא ההצהרות שהוא לא מתאבד שיעי וגם לא הרכישות שלו עצמו - רמי לוי קונה כמעט מדי יום מניות של החברה שלו - אם הוא לא יוכיח לממולחים של אחד העם שבמלחמה הזאת הוא הולך לנצח.

גם הדיווח היחיד בנושא שהוציא רמי לוי לבורסה מוזר למדי וחושף את הבטן הרכה שלו. זו לשון ההודעה: "הסניף נשוא הכתבה שנפתח באזור צומת אדמירלטי בקריות הוא סניף המופעל בידי זכיין של החברה ונושא את שם המותג של החברה. בהתאם לתנאי ההסכם עם הזכיין מקבלת החברה דמי זיכיון הנגזרים ממחזור המכירות של הזכיין, ולא מרווחיותו של הסניף". או במלים אחרות, אומר לנו רמי לוי, אני את ההכנסות שלי עושה, כי אני גובה מהזכיין שיעור מהמחזור שלו. מי שייפגע זה הזכיין שעל גבו אני מנהל את המלחמה הזאת. וזה מאוד בעייתי, שכן הפיתוח העתידי של רמי לוי מבוסס על זכיינים. אפשר להניח שמהיום לא יהיה לרמי לוי קל למצוא זכיין שירצה לפתוח חנות שלו.

עכשיו מנסות הרשתות הגדולות ללמד את רמי לוי שלא עושים את מה שעושים מהמקפצה. בציטוטים של הימים האחרונים אמרו בכירים בשתי הרשתות שרמי לוי יהיה הקלאבמרקט הבא. כרגע זה לא נראה ככה: בשנתיים האחרונות מצליחו הרשתות הפרטיות לנגוס עוד ועוד בקהל של הרשתות הגדולות, וברור שיש להם מקום של ממש בשוק. ובכלל, רמי לוי זה לא יעקב גינצבורג (המנכ"ל הכושל של קלאבמרקט). רמי לוי חי את השוק ומכיר את העניינים, והוא לא ייתן שיכסחו לו את הצורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully