וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושוב פייסבוק: ביל גייטס כבר לא חבר

אשר שכטר

13.2.2008 / 12:08

לפי הדיווחים, מייסד מיקרוסופט הקדיש לאתר 30 דקות מזמן יומו היקר. לאחר שקיבל 8,000 הצעות חברות מדי יום, ביטל את חשבונו

מייסד מיקרוסופט ביל גייטס הפסיק להשתמש בפייסבוק וסגר את חשבונו באתר הרשתות החברתיות הפופולרי, לאחר שקיבל אלפי בקשות חברות מדי יום.

לפי הצהובון הבריטי "סאן", גייטס בן ה-52, היה משתמש אדוק בפייסבוק ונהג לבלות כ-30 דקות מדי יום באתר. כידוע, מיקרוסופט השקיעה כ-240 מיליון דולר בפייסבוק, תמורת נתח של 1.6% - עסקה המשקפת לאתר שווי של 15 מיליארד דולר.

אולם מעמדו המפורסם של גייטס, לפי ה"סאן", אילץ אותו למחוק את חשבונו בפייסבוק, לאחר שהמייסד הוותיק של מיקרוסופט קיבל יותר מ-8,000 בקשות חברות מדי יום ואינספור הזמנות לקבוצות שנאה והערצה המוקדשות לו. בין הקבוצות: "להעיף את מיקרוסופט מחוץ לפייסבוק!", "ביל גייטס - לך לעזאזל" ו"ביל גייטס קורא את העמוד שלך בפייסבוק". קבוצה נוספת קוראת לחבריה לוודא כי הם אינם מפרסמים פרטים אישיים שמיקרוסופט יכולה "לקחת ולמכור".

"למרבה הצער, תשומת הלב הרבה שקיבל גייטס אילצה אותו לסגור את החשבון שאליו כל כך התמכר מלכתחילה", אמר ל"סאן" גורם שהוגדר כאחד מעמיתיו של גייטס. דובר מטעם מיקרוסופט אישר את הדיווחים לפיהם גייטס הפסיק להשתמש בחשבון הפייסבוק שלו.

גייטס לא לבד

גייטס עשוי לגלות בקרוב שהוא אינו לבדו. לפי השבועון "ביזנסוויק", "דור המייספייס", כפי שכונו הגולשים הצעירים המשקיעים חלק ניכר מזמנם באתרי הרשתות החברתיות, מבלים כיום פחות ופחות באתרים כמו מייספייס ופייסבוק. זאת, בין היתר בשל הסתערותם של מפרסמים וחברות מסחריות על הרשתות הפופולריות. לפי נתוני חברת המעקב קומסקור, הזמן הממוצע שמבלה כל גולש באתרי הרשתות החברתיות נפל ב-14% בארבעת החודשים האחרונים.

פייסבוק עצמה נאלצה השבוע להתמודד עם גל חדש של חששות בנוגע להפרת פרטיותם של הגולשים, לאחר שה"ניו יורק טיימס" דיווח כי משתמשים באתר שניסו להסיר את חשבונותיהם לחלוטין גילו כי הדבר כמעט בלתי אפשרי. פייסבוק אמנם מציע למשתמשים אפשרות לנטרל את חשבונותיהם, אולם שרתי האתר שומרים עותקים של המידע בחשבונות אלה ללא הגבלת זמן. לפי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", משתמשים רבים שפנו לפייסבוק בבקשה שחשבונותיהם יימחקו לחלוטין לא הצליחו להסיר את הרשומות שלהם מהרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully