וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ה-WiMax ישנה את העולם"

אמיתי זיו

13.2.2008 / 12:05

לאחר שחברת אלווריון הכריזה על פיתוח שירותי WiMax מתקדמים, משווה המנכ"ל בין המעבר לטכנולוגיה למהפכת הסלולר

חברת אלווריון הודיעה בתערוכת הסלולר בברצלונה על שיתופי פעולה שונים עם חברת אינטל, HP וקומברס. אלווריון הכריזה על פיתוח מספר שירותי WiMax מתקדמים של ניהול תדרי הרדיו כמו ריכוז אותות או חלוקת תדר. השירותים הושקו תחת שם מותג SentieM.

"ה-WiMax ישנה את עולם התקשורת. זה המקבילה לכניסת הסלולר לעולם. ילדים לא מאמינים היום שפעם לא היה סלולרי". כך מוסר צביקה פרידמן, מנכ"ל אלווריון, בראיון ל-TheMarker. "אנשים יתרגלו מהר מאוד לגלישה באינטרנט מכל מקום. אחרי שמתרגלים אי אפשר ללכת אחורה".

"לאלווריון יש כיום 220 רשתות WiMax מסחריות בכל העולם, והטכנולוגיות החדשות מאפשרות עלות פריסה ותחזוקה יותר זולה למפעילים".

אין מדובר בשוק מעט צפוף, עם ענקיות כמו נוקיה וסימנס?

"יש לנו מתחרים טובים אבל הם באו מתחום ה-VOICE ואנחנו באנו מתחום ה-IP. לכן יש לנו יתרון בטכנולוגיית ה-WiMax".

מדוע לא מוצג בתערוכה אף לא מכשיר אחד לשיחות על גבי WiMax?

"המכשירים המוצגים בתערוכה, גם על ידנו, הם ב-dual mode: עם כרטיס SIM לשיחות GSM רגילות וגלישה דרך WiMax. הטכנולוגיה מיועדת בראש ובראשונה לגישה בפס רחב לאינטרנט. ברגע שתהיה רשת WiMax פרוסה בכל מקום, אנשים יוכלו לדבר עם תוכנות VoIP כמו סקייפ בכל מקום, והמודל העסקי של תשלום על שיחות עשוי להשתנות. ייתכן מאוד שהתשלום למפעילה הסלולרית יהיה תשלום חודשי אחיד והכנסות נוספות יגיעו משירותים נוספים. קשה להתנבא בנושא כי אלה דברים שמשתנים מאוד מהר".

האם אנליסטים מעריכים שאלווריון תירכש בקרוב?

"הכל יכול להיות, אבל אנחנו לא מתכוננים לרכישה. אנחנו משקיעים בחברה המון כסף ויש לנו אלף עובדים שבאים לעבודה עם חשק גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully