וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: המסחר ננעל בעליות שערים

מיכאל רוכוורגר

13.2.2008 / 18:16

העליות בארה"ב משכו את תל אביב לסיום חיובי: מדד הנדל"ן קפץ ב-4.3%, מניית אפריקה ישראל זינקה בכ-9%

דו"ח מכירות קמעוניות שעקף את הציפיות המוקדמות והראה גידול במכירות הקמעונאיות בארה"ב במהלך חודש ינואר שלח את וול סטריט לפתיחה חיובית, וסייע לסיום מסחר בעליות שערים נאות גם בבורסה של תל אביב, שהצליחה לשמור על המומנטום החיובי מאתמול.

מדד המעו"ף עלה ב-1.2% לרמה של 1,087 נקודות. מדד תל אביב 100 הוסיף 1.3% לרמה של 1,019.6 נקודות, מדד התל טק סיים ביציבות. מחזור המסחר הסתכם ב-2 מיליארד שקל.

בשוק המט"ח, התחזק הדולר ב-0.75% ושערו היציג נקבע ברמה של 3.608 שקלים. באפיק הסולידי השחרים הארוכים עלו ב-0.2% והן נסחרים כעת סביב התשואה של 6.12%.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם ביום שישי את מדד המחירים לחודש ינואר, אשר יהווה אינדיקציה לבנק ישראל באשר להחלטתו האם להוריד בסוף החודש את הריבית במשק. הורדת ריבית תחליש את השקל ותסייע ליצואנים אשר נפגעו קשות מהתחזקותו של השקל. לעומת זאת, החשש מהתפרצות אינפלציונית תמנע מהנגיד סטנלי פישר לבצע הרחבה מוניטרית.

בנק ההשקעות הגרמני דויטשה בנק הגדיר אתמול את ישראל כשוק פחות דפנסיווי ממה שהיה בעבר, והמליץ על מניות מזרחי טפחות, כי"ל, דלק רכב, טבע, אפריקה נכסים, HOT ומכתשים אגן.

מניית כי"ל עלתה גם היום

בקרב המניות באחד העם, ענקית הפרמצבטיקה טבע נסחרה על רקע פרסום תוצאותיה לשנת 2007. טבע דיווחה אתמול על רווח והכנסות לרבעון הרביעי של 2007 שהיו גבוהים מתחזיות האנליסטים, וסיפקה תחזית חיובית לשנה הנוכחית והבאה. עם זאת, דיווחה טבע כי הפרישה 50 מיליון דולר בגין השקעות באג"ח הקשורות לשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב.

מניות חברות הנדל"ן הגדולות, כמו אפריקה ישראל, גזית גלוב, אלביט הדמיה דיווחה היום על כניסה לתחום חדש בהודו. החברה תקים מחלבת ענק ומפעל בגוג'ארט בהשקעה של 100 מיליון דולר.

חברת הנדל"ן הפינית טכנופוליס מדווחת היום כי חברת גזית גלוב הגיעה אתמול לאחזקה של 7% בחברת הנדל"ן שנסחרת ברשימה הראשית שלה בבורסה בהלסינקי לפי שווי של 220 מיליון יורו. שווי האחזקה של גזית גלוב בחברה כיום עומד על 15.4 מיליון יורו.

ענקית הכימיקלים כי"ל המשיכה לעלות גם היום, ולרכב על הגל החיובי האופף את מגזר האשלג בכל העולם.

מניות רשתות השיווק רמי לוי, רבוע כחול ריכזו את עניין המשקיעים גם היום. זאת לאחר שרשת רמי לוי פתחה במלחמת מחירים בשבוע האחרון.

הבנקים עלו ב-0.84% בהשראת מניות הפועלים ולאומי.

חברת התקשורת פרטנר מנהלת מגעים לכניסה לגרעין השליטה בחברת HOT.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully