וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

14.2.2008 / 0:37

המסחר נסגר בעליות שערים חדות; נאסד"ק הוסיף 2.1%, דאו ג'ונס התחזק ב-1.1%, ומדד S&P 500 התחזק ב-1.3%

דו"ח מכירות קמעוניות שעקף את הציפיות המוקדמות והראה גידול במכירות הקמעוניות בארה"ב במהלך חודש ינואר שלח את השווקים של וול סטריט לעליות שערים. הדו"ח המפתיע הוריד במקצת את חששות המשקיעים מפני מיתון ודחף את השווקים לעליות.

מדד נאסד"ק עלה ב-2.3% לרמה של 2,373 נקודות. מדד דאו ג’ונס הוסיף 1.5% לרמה של 12,552 נקודת ומדד S&P 500 התחזק ב-1.3% לרמה של 1,366 נקודות.

בשוק הסולידי ירדו מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ב-0.015% והתשואה עליהן עלתה לרמה של 3.694%.

המכירות הקמעוניות בארה"ב רשמו עלייה חדה מהצפוי של 0.3% בינואר לאחר שירדו ב-0.4% בדצמבר על רקע עלייה מפתיעה במכירות המכוניות ובעקבות העלייה במחירי הדלק - כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה במכירות הקמעוניות היתה מנוגדת לתחזיות הכלכלנים, שצפו ירידה של 0.3% בינואר.

על פי דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל", מנהלת חברת האינטרנט יאהו מגעים עם ענקית המדיה ניוז קורפ, שבראשה עומד רופרט מרדוק, לגבי עסקה במסגרתה תקבל האחרונה נתח של יותר מ-20% ביאהו בתמורה להעברת חטיבת פוקס אינטראקטיב מדיה, הכוללת גם את הרשת החברתית הגדולה בעולם, מייספייס, לשליטת יאהו. לדברי מקורבים, צפויה העסקה המתבשלת לשקף למייספייס שווי של 10-6 מיליארד דולר. במידה שתצא העסקה לפועל, תחזיק יאהו ברשת חברתית שהיא שוות ערך לרשת החברתית פייסבוק, ממנה רכשה מקרוסופט נתח קטן לפני כחודשיים.

לאחר שדחתה ענקית האינטרנט יאהו את הצעת הרכש של מיקרוסופט מדווחים היום העיתונים בארה"ב כי גוגל, שנחשבה כבעלת בריתה של יאהו כנגד מיקרוסופט, כבר לא מעוניינת לסייע ליאהו ולהיכנס עמה לשיתוף פעולה בתחום הפרסום המקוון.

הפסד חסר תקדים לג'נרל מוטורס

אפלייד מטריאלס, יצרנית ציוד השבבים הגדולה בעולם, דיווחה על נפילה של 35% ברווחיה ברבעון הראשון של שנת הכספים. זאת בעקבות ירידה בהיקפי המכירות על רקע חולשה בביקוש למוליכים למחצה.

חברת באידו, מתחרתה הגדולה של גוגל בתחום מנועי החיפוש בסין, צפויה לפרסם היום לאחר סגירת המסחר את דו"חותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007. האנליסטים צופים כי החברה תדווח על הכנסות של 77.1 מיליון דולר או 71 סנט למניה.

ענקית המשקאות קוקה קולה פירסמה היום את דו"חותיה. החברה דיווחה על עלייה של 79% ברווח לרבעון הרביעי של 2007.

חברת המחשבים דל הודיעה על רכישתה של חברת MessageOne תמורת כ-155 מיליון דולר במזומן. החברה מספקת שירות תוכנה המסייע לחברות לנהל, לאחסן ולאחזר דוא"ל ארגוני. אחד ממקימיה של החברה הוא אדם דל, אחיו של מייקל דל, המייסד והמנכ"ל של יצרנית המחשבים.

ג’נרל מוטורס יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, דיווחה על ההפסד השנתי הגדול בתולדותיה - 722 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007. זאת בעקבות עלויות גבוהות בצפון אמריקה והפסד שרשמה GMAC, חטיבת הפיננסים שלה לשעבר בה היא מחזיקה כיום בבעלות חלקית. כמו כן, דיווחה החברה על ההפסד השנתי הגדול בתולדותיה על רקע הפסד ענק של 39 מיליארד דולר שרשמה ברבעון השלישי.

ענקית התרופות הגנריות טבע זינקה היום לאחר שאיבדה אמש 0.8% למחיר של 46.5 דולר בעקבות הודעתה כי רשמה הפרשה של 50 מיליון דולר בגין השקעות באג"ח הקשורות לשוק משכנתאות הסאבפריים (הלוואות ללווים בעייתיים) בארה"ב.

מניית חברת נייס מערכות העוסקת בפתרונות למינוף המידע באינטראקציות ושירותים בעלי ערך מוסף, נסחרה היום על רקע פרסום דו"חותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2007 כולה. החברה סיימה את שנת 2007 עם גידול של 25% בהכנסות לעומת שנת 2006 ל-523 מיליון דולר. החברה חצתה לראשונה את רף חצי מיליון הדולרים. הכנסות החברה ברבעון הרביעי רשמו שיא של 145.8 מיליון דולר, המהווה גידול של 21.1%, לעומת רווח של 120.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

מניית יצרנית ציוד התקשורת אורכית התחזקה לאחר שנפלה אמש ביותר מ-11% לאחר שהזהירה כי היא צפויה לרשום הפסד ברבעון הראשון של 2008. החברה צופה לרשום הפסד של 8.9 מיליון דולר או 55 סנט למניה על מכירות של כ-1.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2008.

מניית חברת התשובות באינטרנט אנסרס.קום (סימול ANSW) זינקה היום ב-12% לאחר שהחברה הודיעה כי חזרה בה מכוונתה לבצע הנפקה נוספת של מניותיה במטרה לממן את התחייבותה לרכוש את מתחרתה, חברת לקסיקום - מפעילת אתר האינטרנט דיקשיונארי.קום עד ל-1 במארס 2008. משמעות ההחלטה היא כי החברה לא תוכל ככל הנראה לגייס את המימון הדרוש לצורך לרכישה לקסיקום עד למועד האמור.

בין המניות הישראליות שנהנו מהמגמה החיובית בוול סטריט ניתן למנות את יצרנית הציוד לתקשורת אלחוטית סרגון, מניית יצרנית שבבי הזיכרון סייפן, יצרנית ציוד התקשורת אלווריון, יצרנית תוכנות האבטחה צ’ק פוינט, יצרנית האנרגיה האלטרנטיווית אורמת ואת מניית יצרנית התוכנות להעברת דיבור על גבי האינטרנט ווקלטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully