וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ס פשט על משרדי אובייקטיבי; החברה חשודה בהטעיית צרכנים בפרסומיה

הארץ

5.10.2001 / 9:21

חוקרי התמ"ס החרימו מסמכים הנוגעים לפעילות החברה; שוקלים להרחיב את הבדיקה ולבחון גם חברות מסחריות שבפרסומיהן מופיעות תוצאות המחקרים של אובייקטיבי

מאת אורה קורן

חוקרי משרד התעשייה והמסחר פשטו לפני כמה ימים על משרדי חברת מחקרי הצרכנות אובייקטיבי, והחרימו מסמכים הנוגעים לפעילות החברה; זאת בעקבות תלונות של חברות שנבדקו על ידי אובייקטיבי. התלונות הועברו לממונה על הצרכנות במשרד התמ"ס.

משרד התמ"ס בוחן חשד כי חברת אובייקטיבי מטעה את הצרכנים בפרסומיה. בתמ"ס שוקלים להרחיב את הבדיקה, ולבחון גם חברות מסחריות שבפרסומיהן מופיעות תוצאות המחקרים של אובייקטיבי.

החקירה מתנהלת בראשות היועץ המשפטי של משרד התמ"ס, מירון הכהן, והתובעת הראשית של המשרד, תמר פנקוס. הכהן אמר כי הפשיטה התבצעה לאחר קבלת צו חיפוש מבית המשפט בתל אביב.

בדיקת החשדות נגד חברת אובייקטיבי החלה לפני כמה חודשים. נציגי החברה עתרו לבג"ץ נגד החקירה. בנוסף ביקשו להורות לתמ"ס להפסיק את החקירה עד לפסיקת בג"ץ, בטענה כי עצם קיומה פוגע בשמה הטוב של החברה. בעקבות הבקשה, הופסקה החקירה עד לדחיית העתירה של אובייקטיבי, לפני כשבוע וחצי.

חברת אובייקטיבי, בראשות עדי ז'ורבין, עורכת סקרים משווים בין גופים המשווקים שירותים או מוצרים. החברה מגדירה את עצמה כ"גוף מחקרי הצרכנות הגדול והמנוסה בישראל". אובייקטיבי מקבלת מהחברה הזוכה במחקר ההשוואתי תשלום עבור השימוש בתוצאות המחקר; ואולם באתר החברה נאמר כי מדובר בגוף בלתי תלוי, שאינו פועל תחת לחצים מסחריים או פוליטיים, והמממן את המחקרים בעצמו. ממשרד התמ"ס נמסר כי קבלת הכסף מעלה ספקות באשר לאובייקטיביות בפועל של המחקר, ומעוררת חשד להטעיית הצרכנים.

עוד נמסר כי התמ"ס בודק את נוסח המכתב ששולחת אובייקטיבי למנהלי החברות, שבו היא מזמנת אותם לפגישה לצורך פרסום תוצאות המחקר. בתלונתו של מנהל באחת החברות נטען כי במכתב ששלחה אובייקטיבי נאמר כי חברה שלא זכתה במחקר עלולה לפרסם אזהרת רווח. עד סגירת העתון לא ניתן היה להשיג את תגובתה של חברת אובייקטיבי לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully