וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרים בהקפה

שני שילה

25.2.2008 / 3:04

ב"צומת ספרים" רוצים לגרום לכם לבלות יותר זמן בחנות, אז הם מגישים לכם קפה, כדי שתשארו לשבת

* החנות: הספרייה של צומת ספרים

* המיקום: קניון חיפה

* הבעיה: התחרות המתגברת בין רשתות הספרים הביאה את צומת ספרים להכרה שצריך לעשות יותר כדי לבלוט. הרשת עשתה שינוי באסטרטגיה השיווקית שלה, ובמקום לשים דגש על מחיר ומגוון, היא החלה להפוך את הסניפים למוקדי בילוי וחוויה.

* הפתרון: הרשת יצרה חנות ספרים שהיא לא רק חנות, אלא מקום לבילוי ושהייה ממושכת במראה של ספרייה.

* המעצב: צומת ספרים - האדריכל אהרון כהן; קפה גרג - האדריכלית אתי דנטיס

* העיצוב: מיקום הסניף עשה חלק גדול מהעבודה. השטח רחב הידיים נשלט על ידי חלון פנורמי שצופה גם לים וגם להר הכרמל. החלון הדומיננטי, יחד עם העיצוב המאופק של חנות הספרים, יוצר תחושה שמצליחה להתנתק מהאווירה של קניון חיפה. מדובר במחמאה. הסניף מאחד את נקודת מכירת הספרים עם בית הקפה גרג, והופך למעין בית קפה עם ניחוח אינטלקטואלי. אמנם אין שם את האווירה של חנויות הספרים-בתי הקפה הקטנים, כמו תולעת ספרים או כתמול שלשום, אבל בהתייחס לעובדה שהעיצוב הסטנדרטי בחנויות ספרים של הרשתות הוא עמוס, בסניף בקניון חיפה יש מרחב נשימה ואין תחושה כמו במכולת, שבה שכל סנטימטר מנוצל בצפיפות.

הסניף בקניון חיפה נחשב לחנות הדגל של הרשת בצפון, הקיר הנגדי לחלון התצפית מכוסה במדפי ספרים מהרצפה עד לתקרה, ונותן תחושה של שפע ומגוון. במרכז החלל יש שולחנות תצוגה ושולחנות עם תאורה מקומית, ומנורת קריאה עם זכוכית ירקרקה במראה של ספרייה אירופית. שולחנות הקריאה משולבים עם שולחנות בית הקפה ויוצרים סביבת ישיבה נעימה. בנוסף, יש אזור לילדים, אזור לקריאה ושילוב שעוזר לשבת בבית קפה ובמקביל להיחשף לספרים.

"בחרנו לעצב את המקום כחדר קריאה", מסבירה טל פלוסקר, סמנכ"לית השיווק של צומת ספרים, "להעניק תחושה של גודל, אבל באותה נשימה לתת פרטיות לאנשים שמעלעלים בספרים. לכן החזרנו לאופנה את שולחנות הקריאה הארוכים מעץ, שלצידם ספסלי קריאה מרופדים".

עוד אומרת פלוסקר, כי "חנות הספרייה בחיפה מצטרפת לחנויות נוספת בקונספט זה - בדיזינגוף סנטר, ברחוב דיזינגוף (פרוזה), ברמת ישי, בהוד השרון, ביהוד ובבאר שבע. בשנתיים הקרובות אנו מקווים להעביר כמה שיותר סניפים לעיצוב הזה".

הקונספט מצוין והנוף מרהיב, אבל התוצאה הסופית לא מדויקת. השימוש בעץ כהה, כשלידו כיסאות כהים, יוצר כובד. בנוסף, החלוקה בין בית הקפה לחנות אינה חד-משמעית. המעצבים לא הלכו עם השילוב עד הסוף - אולי מטעמי התחשבנות עם הנהלת הקניון - ונוצרו שני חללים אורכיים וצרים. אפשר היה לנצל את הפוטנציאל אם רק היו מעיזים יותר, גם אם מדובר בשוק שמרני של מכירת ספרים.

* ההשקעה: 5 מיליון שקלים

* השטח: 750 מ"ר

* המטרה: לגרום לרוכשים לבלות זמן רב יותר בחנות, ולאפשר ליושבי בית הקפה להיחשף לספרים.

* התוצאה: טל פלוסקר, סמנכ"ל שיווק צומת ספרים, מציינת כי "בסניפים שבהם יש שולחנות ישיבה ושילוב עם בתי קפה נרשמה עלייה של 30% במכירות, לעומת הממוצע של הרשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully