וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות אישרה לפרסם מכרז להקמת מתקן הסינון בהשקעה של 100 מיליון דולר

הארץ

5.10.2001 / 9:51

למועמדים יינתנו 4 חודשים להגשת ההצעות, ובדיקת ההצעות ובחירת הזוכה תימשך 5-4 חודשים נוספים

מאת עמירם כהן

ועדת המכרזים העליונה של מקורות אישרה את פרסום המכרז המסחרי להקמת מתקן הסינון המרכזי למי המוביל הארצי, בהשקעה הנאמדת ב-100 מיליון דולר. מתקן הסינון יוקם באתר אשכול בגליל התחתון. מסמכי המכרז צפויים להתפרסם ב-15 באוקטובר.

מקורות מצפה כי 5 הקבוצות הבינלאומיות שזכו במכרז המיון המוקדם להקמת המתקן התהליכי, ו-5 הקבוצות שזכו במכרז ההנדסה האזרחית, יתמודדו במכרז המסחרי. למועמדים יינתנו 4 חודשים להגשת ההצעות, ובדיקת ההצעות ובחירת הזוכה תימשך 5-4 חודשים נוספים. 25% מהניקוד במכרז יוענקו לפי איכות המים, ו-75% למחיר הסינון. להערכת מקורות, עלות הסינון תגיע ל-20 אגורות למ"ק מסונן; העלות הנוספת תוטל ככל הנראה על צרכני המים הביתיים.

הקבוצות שעברו את המיון מוקדם במקטע התהליכי הן קבוצת לורג'י-במאג-סוויס אלקטריק, קבוצת דגרמנט-פויכטונגר, קבוצת ארדן-פרויסיג, קבוצת קיסטון-ובג וקבוצת ELPC-פטרסון. את המיון במקטע ההנדסה האזרחית עברו הקבוצות ארונסון-סולל, בונה-אשטרום, דוגדוס-פיהל, דוידוביץ ומנרב.

חברת C.P.M לניהול פרויקטים זכתה במכרז לניהול ופיקוח על הקמת מתקן הסינון; במכרז השתתפו מרבית החברות לניהול פרויקטים בישראל. מנהל חבל הירדן במקורות, שלמה קריצר, יהיה האחראי על ההקמה מטעם החברה.

יו"ר מקורות, אורי שגיא, אמר כי בחירת חברת ניהול חיצונית לפרויקט מבטאת שינוי קונספטואלי שחל בחברה בעניין הקמת פרויקטים. הוא הוסיף כי שיטה זו עשויה לקצר את לוח הזמנים ולחסוך כסף לחברה. מקורות תשלם לחברת הניהול כ-2 מיליון דולר עבור הפיקוח על ההקמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully