וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל והבנקים המסחריים משלימים היערכותם למעבר ליורו

הארץ

5.10.2001 / 9:57

מאת מוטי בסוק ועמית שרביט

ב-28 בינואר 2002 יחדל בנק ישראל לפרסם שערים יציגים של מטבעות המדינות הנכללות באיחוד המוניטרי האירופי, בגין כניסת שטרות ומעות למחזור הנקוב במטבע היורו.

הכוונה היא ל-9 מדינות: אוסטריה, איטליה, אירלנד, בלגיה, גרמניה, הולנד, ספרד, פינלנד וצרפת. במחלקת המט"ח של בנק ישראל אמרו שלשום כי בעקבות הפיכת היורו להילך חוקי במדינות האיחוד האירופי, ב-1 בינואר 2002 , יחדלו המטבעות של מדינות האיחוד המוניטרי מלשמש הילך חוקי.

המעבר ליורו יתבצע במדינות אלו בחודשיים הראשונים של 2002, בתאריכים שונים ממדינה למדינה.

מבנק ישראל ואיגוד הבנקים נמסר כי מ-1 בינואר 2002 לא יבוצעו בבנקים בישראל עסקות במטבעות של מדינות האיחוד המוניטרי האירופי (בנוסף ל-9 המדינות שצוינו לעליל, גם יוון, לוקסנבורג ופורטוגל). במדינות אלה החלפת מזומן של המטבעות הלאומיים תתאפשר עד לסוף פברואר.

הבנקים בישראל נערכים לקראת המעבר ליורו. חלק מהם מאפשר כבר עתה ללקוחות להמיר את העסקות שלהם ליורו. יורו במזומן ניתן יהיה לקבל בסניפי הבנקים החל מ-2002.

הבנקים יאפשרו להמיר שטרי כסף אירופיים שיוצאו מהמחזור בסניפים בהם מתקיימת פעילות מט"ח עד אמצע פברואר 2002, בתנאים המקובלים בבנקים כיום. לאחר מועד זה תהיה ההמרה כרוכה בתשלום הוצאות גבייה גבוהות.

המחאות למיניהן הנקובות במטבעות של מדינות האיחוד המוניטרי, ניתן יהיה להציג עד לראשית פברואר 2002 בתנאים הנוהגים בבנקים כיום. לאחר מועד זה יהיה הדבר כרוך בתשלום הוצאות גבייה גבוהות.

לא בכל הבנקים כבר הוחלט מה גובה העמלה שתיגבה. כיום העלות של הפקדת צ'ק הנקוב במטבע של מדינת האיחוד האירופי נע סביב 3.5 דולרים. כך למשל בבנק הפועלים העמלה היא 3 דולרים; בבנק הבינלאומי העמלה היא כ-3.2 דולרים (14 שקל).

בחלק מהבנקים יפעלו מוקדים מיוחדים למתן תשובות ללקוחות בשל המעבר ליורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully