וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות מכים על חטא בעקבות האזהרה של גילת; ליהמן ברדרס: "התחזיות של החברה הותירו אותנו שאננים"

גיא ימין

5.10.2001 / 11:53

מוריד את ההמלצה מ"קנייה" ל"תשואת שוק"; גולדמן סאקס: גילת תתקשה לעבור לתזרים חיובי; אוסקר גרוס מוריד ההמלצה ל"החזק"

רבים מהמשקיעים בוודאי תוהים היכן בדיוק היו בתי ההשקעות, שהותירו את ההערכות החמות לגילת . חלקם, כמו מריל לינץ' וליהמן ברדרס, עוד סיפקו המלצות "קנייה" למניית החברה עד היום, ורק לאחר אזהרת ההכנסות והרווחים החמורה שפירסמה החברה דאגו לשנות את הסטטוס שמקבלת המניה.

עתה, משהשליכה גילת את הפצצה, מגיבים האנליסטים בחומרה, ומשתמשים במינוחים יוצאי דופן בחריפותם. ואם מריל לינץ', הבנקאי של החברה שסייע לה בגיוס הון בעבר, מקצץ את המלצה בשתי רמות ל"צבור", האמירה הזו היא קשה במיוחד.

"הנהלת החברה אמנם נתנה אינדיקציות בעבר לכך שהיא עשויה לבצע מחיקות מסוימות, אך עוצמתן והיקפן הן מעבר למה שהעלינו בדעתנו", אומרים בבית ההשקעות ליהמן ברדרס בעקבות מחיקות של 247 מיליון דולר עליהן הכריזה גילת. וזו רק אחת הסיבות לכך שבית ההשקעות מוריד את המלצתו ל"תשואת שוק" מ"קנייה".

בבית ההשקעות מציינים כי החברה עשויה להימצא בקשיי נזילות, שכן תזרים המזומנים השלילי רק גדל, ועתה הוא מסתכם ב-10-20 מיליון דולר ברבעון לעומת צפי האנליסטים לאיזון. בנוסף, חובות החברה מסתכמים נכון לסוף הרבעון השני ב-480 מיליון דולר. מתוכם 350 מיליון דולר באג"ח להמרה, ו-130 מיליון דולר בחובות בנקאיים. קופת המזומנים בשווי של 97 מיליון דולר צפויה להמשיך להישחק, כך שהאנליסטים אינם מוצאים סיבה לתמחר את החברה מעבר לשוויה ההוני.

ליהמן: ספק אם עסקי ה-VSATs יהיו רווחיים בעתיד

צוות האנליסטים בראשותו של ויליאם קיד אינו חוסך שבטו מהנהלת החברה: "אין ספק עכשיו כי החברה ניסתה להסיט את הדגש ממצבה התפעולי, לכיוון הקטיגוריה של הוצאות חד פעמיות". העובדה היא כי בחמישה מתוך שמונת רבעונים האחרונים, כולל הרבעון השלישי של השנה, גילת דיווחה על הוצאות "חד פעמיות", ומאז תחילת 1999 צברה הפסד כולל של 260 מיליון דולר.

בית ההשקעות אף מוסיף ואומר כי לאור הביצועים עד כה, יש לתהות אם גילת עומדת להרוויח אי פעם מה-VSATs, אותן תחנות שידור לוויניות זעירות המצויות בליבת עסקיה של החברה.

חצי הנחמה היחידה שיש לליהמן להציע היא העובדה כי מדובר בצרת רבים. גילת מחזיקה בנתח של 40%-45% מהשוק, כך שמצבה משקף את מצבה של תעשיית התקשורת הלווינית לפס רחב כולה. אכן נחמה דלה לציבור המשקיעים, שראה את המניה מידרדרת למחירי שפל חדשים בימים האחרונים.

וגם הכאה על חטא ניתן למצוא בדו"ח: "התחזיות התפעוליות של הותירו את ציבור המשקיעים, וגם אותנו, רדומים פעמים רבות ברבעונים האחרונים" מסכמים בליהמן את המצב. הבטחות ההנהלה כי השחיקה מתמתנת וכי השיפור כבר נראה באופק כבר לא משכנעות שם אף אחד.

אוסקר גרוס: המספרים הפתיעו

גם בבית ההשקעות אוסקר גרוס מודים כי לא ציפו לנתונים כמו אלה שהציגה הנהלת החברה שלשום. "המספרים האלה הפתיעו אותנו, ולכן אנו מתקשים להעריך את ביצועיה של החברה בעתיד" אומר האנליסט אהוד איזנשטיין. בית ההשקעות מוריד את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"החזק".

המשקיעים במניית גילת חשופים ליישות חדשה, מזהיר בית ההשקעות. לא ברור עדיין מה תעשה החברה על מנת להקטין את הוצאותיה כדי להתאימן לרמת ההכנסות החדשה, אך הפעולות הללו עשויות לפגוע גם בפעילות הליבה של החברה. "עד לפרסום התוצאות באמצע נובמבר יש יותר מדי שאלות ופחות מדי תשובות", מסכמים באוסקר גרוס.

בבית ההשקעות גולדמן סאקס מעריכים כי גילת תתקשה לעבור לתזרים מזומנים חיובי בשל הסתמכותה העתידית על שוק הצרכני, דרך מיזם סטארבנד. שולי רווח שוק זה הם נמוכים יותר מזה שבמגזר הארגוני, מה שיקשה עוד על הצמיחה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully