וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן הולך הדולר?

אילן מוסנאים

5.10.2001 / 13:54

עליות בנאסד"ק יגרמו להיחלשותו, תקיפה באפגניסטאן ומתיחות בארץ יחזקו אותו

אחרי שבמהלך השבוע הגיע לרמות שיא של 4.37 שקלים לדולר, ואחרי היחלשות בשיעור של 0.25% שנרשמה בשערו היציג של הדולר אתמול, התחזק היום השקל בעוד 0.321% לעומת המטבע האמריקאי. השער היציג נקבע ברמה של 4.345 שקלים. מגמה דומה איפיינה את המסחר מול סל המטבעות, שם נרשמה היחלשות של 0.30% לרמה של 4.4539 שקלים.

להערכת הגופים הכלכליים, הדולר ימשיך לנוע בימים הקרובים בטווח מחירים של 4.34-4.40 שקלים, כאשר המגמה היא של פיחות בשקל. הסוחרים בשוק המט"ח מציינים כי אי הוודאות גבוהה בימים אלו, ולהערכתם, פעולה צבאית של ארה"ב עלולה להאיץ את מגמת הפיחות.

הסוחרים בשוק מציינים כי העליות בדולר לאורך התקופה האחרונה התבצעו בעקבות ההסלמה במצב הבטחוני, ובעקבות החשש כי המתקפה הצבאית המתוכננת של ארה"ב תגרום להסלמה במזרח התיכון כולו. גורמים אלו העלו את הדולר היציג של הדולר לשיא (אם כי הדולר נסחר ברמות גבוהות יותר של כ-4.4 שקלים לאחר הפיגוע במגדלי התאומים). עם זאת, סוחרים ציינו כי המשך ההתאוששות בנאסד"ק, כפי שראינו ביומיים האחרונים, עשויה לתמוך בהמשך היחלשות הדולר מול השקל.

בנוסף בחדרי העסקאות מציינים כי בעקבות המשך תהליך הורדות הריבית בעולם והתרחבות פערי הריביות בין הריבית בארץ לריבית השוררת במדינות המערב (כשפער הריביות בין ישראל לארה"ב, בה הוריד נגיד הפד את הריבית ב-1% בחודש החולף, מגיע כעת ל ?3.8%) תומכים בייסוף השקל בטווח הבינוני.

הגופים הכלכליים מעריכים עוד כי פעולות הממשלה שנועדו לעודד השקעות מקומיות ופעולות לעידוד הצמיחה, יחד עם הגיוסים שערכו במהלך השבוע חברות תרו וגיוון אימאג'ינג (שאולי מעידות על פתיחת השוק הראשוני בארה"ב אחרי תקופה ארוכה של "יובש") עשויות לתמוך בראיה לטווח בינוני בהתחזקות השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully