וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

15.2.2008 / 1:10

מדד נאסד"ק ירד ב-1.7% ומדד דאו ג’ונס איבד 1.4%. למרות התחזית כי לא צפוי מיתון בקרוב, נראה כי לא די בכך כדי להסיר חשש המשקיעים

המשקיעים לא התרשמו מנאומם של ברננקי ופולסון בפני הסנאט היום. על אף העובדה כי שניהם חזרו על התחזית לפיה לא צפוי המשק האמריקאי להיכנס למיתון בתקופה הקרובה, נראה כי לא די בכך בכדי להסיר כליל את חשש המשקיעים מפני תסריט שכזה. בתגובה לנאום החריפו ירידות השערים בבורסות של וול סטריט והמסחר נסגר בירידות שערים.


מדד נאסד"ק ירד ב-1.7% לרמה של 2,332 נקודות. מדד דאו ג’ונס איבד 1.4% לרמה של 12,376 נקודת ומדד S&P 500 השיל 1.4% לרמה של 1,348 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.124% לרמה של 3.818%.

נתוני תביעות האבטלה הראשונות, שפורסמו רק דקות לפני תחילת המסחר הצביעו על ירידה שבועית שנייה ברציפות ותוספת שבועית של 9,000 אנשים חדשים למעגל דורשי העבודה.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, חזר על משנתו לפיה הכלכלה האמריקאית אינה צפויה להיכנס למיתון והותיר היום פתח להורדות ריבית נוספות בארה"ב, כאשר אמר כי הסיכונים עדיין נוטים להאטה בצמיחת הכלכלה, בשל בעיות בשוקי הדיור, התעסוקה והאשראי. עם זאת, נראה היה כי יו"ר הפד אופטימי יותר לגבי הצפוי בכלכלה הגדולה בעולם השנה, הודות להשפעה המשולבת של הורדות הריבית שלה בנק הפדרלי וחבילת התמריצים הכלכלית.

על פי דיווח של העיתון "וול סטריט ג'ורנל", מנהלת חברת האינטרנט יאהו מגעים עם ענקית המדיה ניוז קורפ שבראשה עומד רופרט מרדוק, לגבי עסקה במסגרתה תקבל האחרונה נתח של יותר מ-20% מיאהו בתמורה להעברת חטיבת פוקס אינטראקטיב מדיה, הכוללת גם את הרשת החברתית הגדולה בעולם, מייספייס, לשליטת יאהו. לדברי מקורבים, צפויה העסקה המתבשלת לשקף למייספייס שווי של 10-6 מיליארד דולר.

במידה ותצא העיסקה לפועל, תחזיק יאהו ברשת חברתית שוות ערך לרשת החברתית פייסבוק, ממנה רכשה מיקרוסופט נתח קטן לפני כחודשיים.

אמש לאחר סגירת המסחר, פירסמה ענקית האינטרנט הסינית באידו.קום (סימול: BIDU) - מתחרתה הגדולה של גוגל בשוק הסיני - את דו"חותיה לשנת 2007. מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי בסין דיווחה על זינוק של 79% ברווחיה ברבעון הרביעי. למרות העובדה כי העלייה ברווחים היתה מעל לתחזיות האנליסטים, נאלצה באידו לפרסם תחזית נמוכה מהצפוי לרבעון הנוכחי בעקבות החורף הקשה הפוקד את אסיה.

מניית ענקית השבבים אינטל ספגה מכה לאחר שמספר אנליסטים בכירים בוול סטריט כתבו היום כי שוק הפי.סי המצטמצם יוצר סיכון משמעותי לחברה ועשוי לפגוע באופן משמעותי בשולי הרווח שלה.

בנק ההשקעות סיטי חזר על המלצת "קנייה" למניית יצרנית תוכנות האבטחה צ’ק פוינט. בסיטי הותירו את מחיר היעד למניה על 29 דולר. לדבריהם, צפויה צ'ק פוינט לחשוף עוד מידע בנוגע לאסטרטגיית האבטחה שלה ללקוחות ושותפים במהלך כנס המשתמשים שלה בלאס וגאס בתחילת חודש מארס.

בית ההשקעות WR המברכט פירסם הבוקר סקירה אוהדת על מניית טבע. בית ההשקעות נתן למניית החברה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 46.53 דולר. האנליסט אנדרו פורמן מבית ההשקעות העלה את תחזית הרווח למניה לשנת 2008 מ-2.65 דולרים למניה ל-2.7 דולרים למניה וכן העלה את תחזית המכירות ל-10.7 מיליארד דולר מתחזית קודמת של 10.5 מיליארד דולר ל-2008.

מניית אורמת נסחרה על רקע חתימתה של יצרנית האנרגיה האלטרנטיווית על הסכם עם חברת NGP מנוואדה, המפיקה חשמל ממקורות גיאותרמיים, במהלכו תרכוש חלק מהציוד שנועד להקמת התחנה בהיקף של 20 מיליון דולר. חברת NGP עומדת לבנות תחנת גיאותרמית נוספת, אותה תקים עבורה אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת.

יצרנית הציוד לתקשורת אלחוטית סרגון המשיכה לרכז עניין לאחר שאמש זינקה בכ-7.5% במחזור גדול מהרגיל.

מניית ריטליקס המשיכה במגמת ההתחזקות שהחלה לאחר שקרן פימי, בראשותו של ישי דוידי רכשה 12% מהחברה בהשתלטות מהירה.

חברת אר.אר סאט המשיכה להרחיב את נוכחותה בשוקי היעד המרכזיים שלה. אר.אר סאט, שמוחזקת על ידי חברת רפק (35.6%) ועל ידי חברת קרדן (24.5%), רכשה מידי חברת Skynet Satellite תחנת ממסר לתקשורת לווינים בפנסלוויניה ארה"ב תמורת 4.25 מיליון דולר.

החברה, שמתמחה בשירותי תקשורת לוויינית ותמסורת לתחנות טלוויזיה ורדיו, תרכוש את הנכסים והרישיונות של התחנה וכן את הקרקע של התחנה בשטח של 12 דונם, כולל ציוד תקשורת ואנטנות. השלמת העסקה מותנית בביצוע בדיקת נאותות ובקבלת אישורים רגולטוריים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully