וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינספן: ארה"ב באופן מובהק על סף מיתון

רויטרס

15.2.2008 / 7:51

לדברי נגיד הבנק הפדרלי לשעבר, משבר הסאבפריים היה מביא למיתון לולא החוסן העסקי. "יש דרך ארוכה לפני שפל במחירי הבתים"

נגיד הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספן, אמר כי כלכלת ארה"ב "היא באופן מובהק על סף מיתון". הבכיר לשעבר אמר כי הכלכלה תמשיך להידרדר עד שמחירי הדיור יתייצבו. "יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור לפני שמחירי הבתים יגיעו לשפל", אמר גרינספאן למנהלים בכירים בתחום האנרגיה בכנס CERA.

"מחירי הנפט הגבוהים פוגעים בכלכלה, אולם העובדה שלא גרמו ליותר נזק מעידה על חוסנה של הכלכלה - זה מהווה נטל עתה", אמר גרינספן. "אולם זה יוצא מגדר הרגיל שכלכלת ארה"ב מתפקדת בצורה סבירה למדי" התייחס הנגיד לשעבר למחירי נפט הסמוכים לשיא היסטורי. מחיר הנפט הגולמי הגיע ליותר מ-95 דולר לחבית ביום חמישי, לאחר שהגיע ליותר מ-100 דולר לחבית בינואר.

גרינספן חזר על דבריו מהחודש שעבר שהסיכויים לכניסת ארה"ב למיתון הם 50% או יותר. "הכלכלה צומחת בקצב אפסי. סטגפלציה הוא מונח חזק מדי למה שעומד בפנינו". לדבריו, משבר משכנתאות הסאבפריים כבר היה מדרדר את ארה"ב למיתון אילולא המגזר העסקי היה חסון כל כך בזכות שנים של ריבית נמוכה. "אם העסקים לא היו בכושר מצוין, אין לי ספק שלא היינו צריכים לשאול אם אנחנו במיתון אלא עד כמה ארוך ועמוק הוא יהיה".

הבנקים צמצמו את היקף האשראי שהם נותנים וימשיכו להדק את הפיקוח על הלוואות עד שמחירי הבתים שנקנו בהלוואות סאבפריים יתייצבו, אמר גרינספאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully