וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע פרסמה דו"ח חיובי מאוד על ישראל

מוטי בסוק

15.2.2008 / 9:23

לפי הדו"ח ביצועי כלכלת ישראל ב-2007 היו טובים בצורה יוצאת דופן בשל מדיניות התקציב האחראית ומדיניות הריבית

ביצועי כלכלת ישראל ב-2007 היו טובים בצורה יוצאת דופן בשל מדיניות התקציב האחראית של ממשלת ישראל ובשל מדיניות הריבית הנכונה של בנק ישראל - כך נאמר בדיון שנערך במועצת המנהלים של קרן המטבע הבינ"ל (IMF) באחרונה. אתמול פירסמה ה-IMF דו"ח חיובי מאוד על כלכלת ישראל.

בסוף 2007 ביקרה בישראל משלחת של ה-IMF. בתום הביקור, פירסמה המשלחת דו"ח קצר, וחיובי מאוד, על כלכלת ישראל, כתבה דו"ח רחב על כלכלת ישראל והגישה אותו לדיון במועצת המנהלים של הקרן.

הדו"ח המלא שפורסם אתמול משבח את ביצועי המשק ב-2007, וזהו הדו"ח השנתי הטוב ביותר שגוף בינלאומי בעל מונטין כתב על ישראל אי-פעם. הדו"ח מדגיש כי לאור הביצועים היוצאים מהכלל של המשק בשנה האחרונה, על קברניטי הכלכלה הישראלית להמשיך במדינות האחראית שלהם ב-2008. לדברי מחברי הדו"ח, לצד הניהול הנבון, ישראל נהנתה ב-2007 מהצמיחה העולמית חסרת התקדים. עם זאת, לישראל נכונה עוד עבודה רבה, ובפרט בכל הקשור בהקטנת החוב הגבוה שלה - כ-80% מהתוצר. זהו שיעור חוב מהגבוהים במשקים מקבילים בעולם, ועשוי לפגוע בישראל בשנים קשות. הקרן ממליצה לישראל להגיע ליחס חוב תוצר של 60% עד 2015.

ה-IMF מעריך כי המשק הישראלי ימשיך לצמוח ב-2008, אך בשיעור נמוך מאשר ב-2007. זאת בשל התנאים החיצונים, הכוללים האטה בכלכלה הבינלאומית ואת מחירי הנפט והמזון הגבוהים.

הנגיד סטנלי פישר אמר בתגובה לדו"ח כי טוב לשמוע כי הדירקטורים של ה-IMF תומכים בהמשך המדיניות הפיסקלית של הממשלה, ומדיניות הריבית של בנק ישראל.

בהופיעו בפני מועדון המנהלים של איגוד התעשיה הקיבוצית בשפיים, אמר פישר כי כלכלת ישראל מושכת, באופן טבעי, השקעות בהיקף ניכר - בעיקר השקעות ריאליות - בשל מצבה המצוין. ככל שהמשק הישראלי ימשיך להצליח, זרם ההשקעות יגבר וילך והשקל יתחזק. לדבריו, השמירה על יציבות מחירים חשובה במיוחד כעת, כאשר הצמיחה בסחר העולמי עלולה לרדת ומדינות מפותחות סובלות ממשבר פיננסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully