וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה נסגרו בירידות בעקבות אזהרות הרווח של סאן ו-AMD

עפרה שלו

5.10.2001 / 19:07

אינפיניון יורדת ב-8.8%; ST ירדה ב-5.7%; נוקיה עלתה ב-1%, אריקסון ירדה ב-4.1%, מרקוני זינקה ב-24.1% בתגובה לידיעות כי היא עשויה למכור את עסקי הדלק

מגמה מעורבת נרשמה היום במסחר בבורסות המרכזיות באירופה. מניות הטכנולוגיה, שרשמו בצהרי המסחר עליות, נסגרו בירידות בעקבות אזהרות הרווח של הענקיות האמריקאיות סאן ו-AMD. ענקית התוכנה SAP יורדת ב-4.6%. בלונדון עלה מדד הפוטסי ב-0.4%; בפרנקפורט יורד מדד הדקס ב-1.7%. בבורסה בפאריס ירד ה-CAC 40 ב-0.2%.

יצרנית שרתי הרשת והתוכנות האמריקאית סאן מיקרוסיסטמס אמרה כי תרשום ברבעון הכספים הראשון הפסד גדול מן הצפוי, והודיעה על פיטוריהם של 9% מעובדיה - 3,900 עובדים - שיובילו להפרשה של 500 מיליון דולר ברבעון השני.

מוקדם יותר הודיעה יצרנית המיקרו שבבים AMD כי הכנסותיה ברבעון השלישי נפלו בשיעור גבוה מהצפוי עקב "מלחמת המחירים" שהיא מנהלת עם מתחרותיה. את הירידות במגזר השבבים מובילה אינפיניון, שמאבדת 8.8%. ST ירדה ב-5.7%; ARM הולדינגס רשמה ירידה של 0.6%.

מניות ציוד התקשורת רשמו מגמה מעורבת: נוקיה עלתה ב-1%; אריקסון ירדה ב-4.1%; אלקטל איבדה 2.8%. מרקוני זינקה ב-24.1% בתגובה לידיעות כי יצרנית מוצרי התקשורת הבריטית עשויה למכור את עסקי הדלק שלה - גילברקו - לחברת ההשקעות האמריקאית דיוק סטריט קפיטל.

מגמה מעורבת נרשמה במגזר הטלקום: פראנס טלקום ירדה ב-1.8%; בריטיש טלקום עלתה ב-1.7%; דויטשה טלקום עולה ב-1.6%. ההערכות לפיהן וודאפון, ספקית שירותי הסלולר הגדולה בעולם, תדווח בשבוע הבא כי רווחיה במחצית השנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר עלו בלמעלה מ-40% - רווחים גבוהים מתחזיות האנליסטים ומתחזיותיה הקודמות של החברה - לא התבטאו בשער המניה. וודאפון ירדה ב-0.2%.

ירידות שערים איפיינו את המסחר במניות חברות הרכב, לאחר שיצרנית הרכב האיטלקית פיאט מסרה שלא תעמוד בתחזיות הרווח לשנת הכספים 2001. מניות פיאט ירדו בשיעור של כ-6.5% במסחר בבורסה במילאנו. רנו ופז'ו ירדו ב-4.4%.

במגזר הנפט נרשמו ירידות שערים: של ירדה ב-2.1%; BP איבדה 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully