וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בבורסה בתל אביב

נתן שבע

17.2.2008 / 11:50

מדד המעו"ף איבד 0.6%, ומדד תל אביב 100 צנח ב-0.7%. מניות התל טק והנדל"ן מובילות את הירידות. מניית גזית גלוב השילה 3%

ירידות השערים בוול סטריט בשני ימי המסחר שנעלו את השבוע שחלף מושכות הבוקר את תל אביב לירידות, לפחות בפתיחת המסחר. זינוק מחודש במחירי הנפט וגם פערי ארביטראז' שליליים במרבית המניות הדואליות מכבידים היום על המסחר. מנגד, הערכה כי הריבית תרד בשבוע הבא עשויה לתמוך מעט בבורסה.

מדד המעו"ף יורד ב-0.6% לרמה של 1,083 נקודות, מדד תל אביב 100 משיל 0.7% לרמה של 1,018 נקודות, מדד התל טק משיל 1.2%. מחזור המסחר מסתכם ב-200 מיליון שקל.

בוול סטריט שוב נשבה רוח נכאים בסוף השבוע. UBS עשוי למחוק עוד 18 מיליארד דולר בשל השקעות בשוק המשכנתאות הבעייתיות בארה"ב ומנייתו הממשיכה להידרדר ב-12% ביומיים. ואם ההערכה היא כזו לגבי UBS, סביר שלא רק UBS יסבול. ביום שישי האחרון ירד מדד הדאו ג'ונס ב-0.2% אך בסיכום שבועי טיפס ב-1.4% ומדד הנאסד"ק איבד 0.5%, אך טיפס ב-0.7% בסיכום שבועי.

מניית רמי לוי חזרה לירידות

בירושלים פירסמה הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר שנותר ללא שינוי. הדעות עדיין חלוקות האם בנק ישראל יוריד את הריבית בשבוע הבא - אך גוברות ההערכות כי הריבית תרד ב-0.25%. בארה"ב מעריכים כי הפד ימשיך להוריד את הריבית, מה שעשוי לדחוף את פישר להוריד גם כן את הריבית. בינתיים, הציפייה להורדת הריבית בארה"ב מחלישה אותו בעולם וגם בישראל הוא עשוי להמשיך ולהיחלש.

את ירידות השערים מובילים מדד הנדל"ן ומדד התל טק 15 שמאבדים 1.8%. בין המניות במדד התל טק בולטת בלופניקס שקורסת ומוחקת יותר ממחצית משווייה מתחילת השנה. אפריקה ישראל וגזית גלוב שנחלשות.

מניית רמי לוי חוזרת לירידות. המניה שנחתכה ביותר משליש בשבועיים על רקע מלחמת המחירים שהיא מנהלת כנגד הרשתות הגדולות נסקה ביום חמישי ב-6% בתל אביב בעקבות כנס לשוק ההון שערכה החברה. שופרסל תפרסם את דו"חותיה הכספיים לשנת 2007 ביום רביעי הקרוב.

במניות הדואליות - טבע ופריגו נחלשות בעקבות פערים שליליים בהן פתחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully