וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות הטכנולוגיה רשמו עליות בעקבות דברי בוש - על אף אזהרות הרווח של סאן ו-AMD; סאן עלתה ב-6.2%

עפרה שלו

5.10.2001 / 22:47

עליות שערים במגזר ציוד התקשורת: Agere זינקה ב-11.1% לאחר שפרעה חלק מחוב; לוסנט עלתה ב-4.7%, סיסקו הוסיפה 3.6%; AMD ירדה ב-4.4%

יום המסחר התנודתי נסגר בעליות שערים, לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר כי ידחק בקונגרס לאשר חבילת תמריצים כלכליים, שתכלול הקלות מס בשווי 60 מיליארד דולר ויותר, במטרה לרכך את המהלומה שספגה הכלכלה האמריקאית בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר.

בפתיחת המסחר נרשמו ירידות שערים, בתגובה לאזהרות הרווח שפירסמו סאן מיקרוסיסטמס ו-AMD. אבי ג'וזף כהן, אסטרטגית הראשית של גולדמן סאקס, פירסמה היום תחזיות, לפיהן יעלה מדד ה-S&P 500 ב-33%, עד סוף השנה הבאה.

נתוני התעסוקה שפורסמו היום הגבירו את החששות של המשקיעים מגלישה של המשק האמריקאי למיתון. הנתונים הראו ירידה חדה מהצפוי של 199 אלף משרות בארה"ב בספטמבר, הירידה החדה מאז פברואר 1991, אז היה המשק האמריקאי שרוי במיתון. כלכלנים צפו ירידה של 100 אלף משרות בלבד. משרד העבודה בארה"ב מסר שנתוני התעסוקה אינם משקפים את צעדי הפיטורים שנקטו חברות אמריקאיות בעקבות התקפות הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר.

יצרנית שרתי הרשת והתוכנות סאן מיקרוסיסטמס עלתה ב-6.2%, לאחר שפירסמה היום אזהרת רווח לרבעון הראשון של שנת הכספים שהסתיים בסוף ספטמבר 2001. החברה הודיעה גם על תוכנית לפטר 9% מכוח העבודה, 3,900 עובדים, דבר שיוביל להפרשה של 500 מיליון דולר ברבעון השני.

סאן צופה לרשום הפסד רבעוני תפעולי של 5-7 סנט למניה, לעומת תחזיות אנליסטים להפסד של 4 סנט למניה. הכנסות הרבעוניות של סאן צפויות להסתכם ב-2.7-2.9 מיליארד דולר, ירידה משמעותית ביחס לתחזיות האנליסטים, למכירות של 3.3 מיליארד דולר.

מניות חברת AMD (סימול AMD) ירדו ב-4.4%, לאחר שיצרנית השבבים השלישית בגודלה בארה"ב, הזהירה שמכירותיה ברבעון השלישי צנחו ב-22% ל-766 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. AMD צפויה לדווח על הפסד פרופורמה נקי של 90-110 מיליון דולר, או 26-31 סנט למניה.

במגזר השבבים נרשמה מגמה מעורבת עם נטיה לעליות: אינטל עלתה ב-1.9%; מיקרון עלתה ב-2.9%; רמבוס (סימול RMBS) הוסיפה 3.1%.

מניות ציוד התקשורת רשמו עליות שערים בהובלת Agere (סימול AGRA), שזינקה ב-11.1%. החברה שילמה היום מיליארד דולר מתוך חוב של 2.5 מיליארד דולר, אותו לקחה על עצמה כשהתפצלה מלוסנט . כמו כן, אמרה החברה כי קיבלה מהבנקים המלווין ארכה לתשלום יתרת החוב. לוסנט (סימול LU) עלתה ב-4.7%; סיסקו עלתה ב-3.6%; סיינה (סימול CIEN) הוסיפה 10.6%; נורטל (סימול NT) בלטה בירידה של 1.8%.

מניות חברת התוכנה האמריקאית BMC סופטוור (סימול BMC) עלו ב-5.7%. זאת, למרות שהחברה, המחזיקה במרכז פיתוח גדול בישראל, הזהירה אתמול שלא תעמוד בתחזיות האנליסטים.

ירידות שערים במגזר הבנקים על רקע אזהרת רווח של US בנקורפ (סימול USB), הבנק השמיני בגודלו בארה"ב. מניות הבנק צנחו ב-16%. הבנק קיצץ את תחזיות הרווח לרבעון השלישי ב-655 מיליון דולר, על רקע הערכה כי חברות תעופה רבות שעסקיהן נפגעו מאירועי הטרור של ה-11 בספטמבר, לא ייפרעו את חובותיהן. אנליסטים צופים כי בנקים נוספים ייאלצו לקצץ את התחזיות מסיבות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully