וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"AOL מעוניינת בחידוש שיחות המיזוג עם יאהו"

17.2.2008 / 16:20

כך דיווח ה"סאנדיי טלגרף" הבריטי. המטרה: לסייע לענקית האינטרנט להתחמק מהצעת הרכש העוינת שהגישה לה מיקרוסופט

AOL, חטיבת האינטרנט של ענקית המדיה האמריקאית טיים וורנר, מנסה בימים אלה לחדש את המגעים למיזוג עם יאהו. זאת במטרה לסייע לענקית האינטרנט להתחמק מהצעת הרכש העוינת שהגישה לה מיקרוסופט - כך דיווח היום "סאנדיי טלגרף".

לפי הדיווח, בימים האחרונים ניהלו נציגי AOL שיחות גישוש עם נציגי יאהו במטרה לבדוק האם ניתן להגיע להסכם בין שתי החברות. מכשול אחד בפני המגעים הוא מעורבותה של היריבה המרה גוגל. ענקית האינטרנט הוזכרה בשבועות האחרונים כשותפה אפשרית ליאהו והיא מחזיקה בנתח של 5% ממניות AOL, בנוסף להסכמי פרסום יוקרתיים עם החברה. הרגולטורים בארה"ב צפויים להקשות על קיומה של עסקה המערבת את AOL, גוגל ויאהו.

יאהו ו-AOL כבר ניסו בעבר לאחד כוחות אך לא הצליחו להגיע להסכמה בנוגע למחיר. כעת מוזכרת AOL כאחת מהמחזרות הבולטות אחרי יאהו בעודה מבקשת לסייע לחברה להתחמק מהצעת הרכש בסך 44.6 מיליארד דולר שהגישה עבורה מיקרוסופט. את ההצעה דחה דירקטוריון יאהו בשבוע שעבר בטענה כי היא נמוכה מדי.

מגעים חשאיים בין יאהו לניוז קורפ

ה"טיימס" הבריטי דיווח בשבוע שעבר כי יאהו מתכוונת לחדש את שיחות המיזוג עם AOL בניסיון להדוף את הצעת הרכש של מיקרוסופט. זאת, לאחר שבחנה בשבועות האחרונים שיתופי פעולה אפשריים עם חברות מדיה וטכנולוגיה אחרות - בהן גוגל ודיסני.

מאז הודיעה מיקרוסופט על כוונתה לקנות את יאהו שקלה החברה לכרות ברית עסקית עם גוגל בתחום הפרסום המקוון במטרה להתחמק מהצעת הרכש. לדברי מקורבים לחברה, עשויה יאהו להפקיד בידי גוגל חלק ניכר מהפרסום צמוד תוצאות החיפוש שלה בתמורה לחלק גדול מההכנסות. אולם מקורבים לגוגל אמרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי העסקה ככל הנראה לא תצא לפועל עקב חששותיה של גוגל מהכשלת המהלך עקב קשיים רגולטורים. זאת, בשל הנתח הגדול של גוגל ויאהו בשוק הפרסום המקוון והחיפושים.

בשבוע שעבר דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי ענקית המדיה ניוז קורפ שבבעלות רופרט מרדוק מנהלת מגעים חשאיים עם יאהו בנוגע לעסקה. לפיה תקבל ניוז קורפ נתח של יותר מ-20% בחברה בתמורה להעברת חטיבת פוקס אינטראקטיב מדיה, הכוללת גם את הרשת החברתית הגדולה בעולם - מייספייס - לשליטת יאהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully