וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: המסחר ננעל בירידות שערים

17.2.2008 / 18:01

מדד המעו"ף איבד 0.5%, ומדד תל אביב 100 השיל 0.9%. מניית אפריקה ישראל ירדה ב-3%. מחזור המסחר היה נמוך במיוחד

ירידות השערים בוול סטריט בשני ימי המסחר שנעלו את השבוע שחלף משכו את תל אביב לירידות בפתיחת שבוע המסחר. זינוק מחודש במחירי הנפט וגם פערי ארביטראז' שליליים במרבית המניות הדואליות הכבידו היום על המסחר. גם ההערכה כי הריבית תרד בשבוע הבא לא זירזה את הפעילים לרוץ ולרכוש מניות, והמסחר היה די מנומנם.

מדד המעו"ף ירד ב-0.5% לרמה של 1,084 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 0.9% לרמה של 1,015 נקודות, מדד התל טק משיל 1.8%. מעל הכל בלט היום מחזור המסחר שהיה אחד הנמוכים בשנה האחרונה גם באופן יחסי ליום ראשון נטול הזרים. בסך הכל הסתכם המסחר ב-790 מיליון שקל - שליש ממחזור המסחר מיום רגיל.

בוול סטריט שוב נשבה רוח נכאים בסוף השבוע. UBS עשוי למחוק עוד 18 מיליארד דולר בשל השקעות בשוק המשכנתאות הבעייתיות בארה"ב ומנייתו הממשיכה להידרדר ב-12% ביומיים. אם ההערכה היא כזו לגבי UBS, סביר שלא רק הבנק השווייצי יסבול וגם בנקים אחרים עשויים להצטרף אליו עם מחיקות נוספות אשר יקרינו על שוקי העולם.

בירושלים פירסמה הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר שנותר ללא שינוי. הדעות עדיין חלוקות האם בנק ישראל יוריד את הריבית בשבוע הבא - אך גוברות ההערכות כי הריבית תרד ב-0.25%.

בארה"ב מעריכים כי הפד ימשיך להוריד את הריבית, מה שעשוי לדחוף את פישר להוריד גם כן את הריבית. בינתיים, הציפייה להורדת הריבית בארה"ב מחלישה אותו בעולם וגם בישראל הוא עשוי להמשיך ולהיחלש

מניית רמי לוי איבדה 0.7%

הציפיות להורדת ריבית והמדד שעמד בציפיות חיזקו את איגרות האג"ח השקליות לטווח הארוך. האג"יח ל-19 לשנה טיפסו ב-0.8%. אג"ח ל-9 שנים הוסיפו 0.6%. בשוק המט"ח לא התקיים היום מסחר והאופציות על השקל מול דולר גילמו למטבע האמריקאי יציבות.

את ירידות השערים הוביל מדד הנדל"ן שלאחר שבוע של עליות בו טיפס בכ-7%, איבד היום המדד 3%. בין המניות במגזר בלטה אפריקה ישראל שירדה ב-3%.

מדד התל טק הפגין גם הוא חולשה כאשר בין המניות בתחום בלטה בלופניקס שקרסה ב-13% ומחקה יותר ממחצית משווייה מתחילת השנה.

כי"ל איבדה 0.6% למרות המשך העליות במחירי האשלג בעולם בימים האחרונים באירופה ובמזרח. באי.בי.אי צופים כי כי"ל תדווח על רווח של למעלה ממיליארד דולר השנה.

חמישה ימים אחרי פרסום הדו"חות הכספיים, ריכזה טבע אף היא מחזור דליל ביותר - רק 16 מיליון שקל החליפו ידיים במניות - עשירית מהמחזור המממוצע בה. טבע נחלשה ב-1.3% בעקבות פער שלילי עימו פתחה.

מניות מגזר הבנקאות בלטו היום בעליות כאשר - דיסקונט עלתה ב-1.7% והפועלים טיפסה ב-0.7%.

מניית רמי לוי חזרה לירידות ואיבדה 0.7%. המניה שנחתכה ביותר משליש בשבועיים על רקע מלחמת המחירים שהיא מנהלת כנגד הרשתות הגדולות נסקה ביום חמישי ב-6% בתל אביב בעקבות כנס לשוק ההון שערכה החברה. עוד באותו זירה, תפרסם שופרסל את דו"חותיה הכספיים לשנת 2007 ביום רביעי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully