וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרק תובעת למנוע מטבע שיווק גרסה גנרית לתרופת ה-Fosamax לטיפול באוסטיאופורוזיס

נטע יעקבי

6.10.2001 / 10:46

טבע הגישה בקשה לאישור מקוצר לגרסה גנרית לתרופה ל-FDA. מרק טוענת כי הפטנט על התרופה יפוג רק ב-2008; שוק היעד של התרופה מוערך ב-762.7 מיליון דולר בשנה

חברת התרופות מרק (סימול MRK) הגישה תביעה כנגד מכירת גרסה גנרית של תרופת ה-Fosamax שלה לטיפול באוסטיאופורוזיס, על ידי חברת טבע . בכתב התביעה שהגישה מרק לבית המשפט, נטען כי תוקפו של הפטנט הוא עד שנת 2008.

חברת טבע הגישה לרשות התרופות והמון האמריקאית (FDA) בקשה לאישור מקוצר לגרסה גנרית לתרופה, על מנת שתוכל להתחיל לשווקה בארה"ב. טבע הגישה גם אישור הטוען כי תוקפו של הפטנט פג. Fosamax הוא שם המותג של טבליות בנות 70 מ"ג של אלנדרונייט סודיום לטיפול באוסטיאופורוזיס.

במרק מנסים למנוע מטבע להיכנס לשוק שיצרה לתרופת ה-Fosamax בקרב חולי אוסטיאופורוזיס. השוק לאוסטיאופורוזיס מוערך ב-2.4 מיליארד דולר בשנה. תרופת ה-Fosamax היא התרופה הנמכרת ביותר בשוק זהף ומכירותיה השנתיות מוערכות ב-762.7 מיליון דולר.

לאחרונה הגישה מרק תביעה דומה כנגד יצרנית תרופות נוספת, בר לבורטוריס (סימול BRL). בר טענה כי הגישה את הבקשה לשיווק גרסה גנרית שלה לתרופה, על מנת לספק תרופות במחיר סביר יותר לחולים.

אוסטיאופורוזיס היא מחלה התוקפת בעיקר אוכלוסיה מבוגרת. המחלה גורמת לאיבוד חומר העצם והפיכתה לפריכה ושבירה יותר וכתוצאה מכך, אנשים החולים במחלה חשופים באופן רב יותר לשברים. בארה"ב בלבד חולים במחלה 28 מיליון איש, 80% מתוכן הן נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully