וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה הלאימה את בנק נורתרן רוק

18.2.2008 / 9:07

בשל משבר האשראי העולמי נקלע הבנק לקשיי נזילות, שהובילו לבריחה המונית של לקוחות. ההלאמה - עד שיימצא לבנק קונה מהמגזר העסקי

ממשלת בריטניה הלאימה, במהלך המעיד על חומרת המשבר הפיננסי העולמי, את הבנק נורתרן רוק שנקלע לקשיים בעקבות משבר האשראי העולמי. ההלאמה היא זמנית, לדברי שר האוצר אליסטר דרלינג, עד שיימצא לבנק קונה מהמגזר העסקי. במהלך סוף השבוע קיימה ממשלת בריטניה משא ומתן קדחתני עם שתי קבוצות שהתעניינו ברכישת הבנק – וירג'ין גרופ ומועצת המנהלים של נורתרן רוק, אך העלתה חרס בידיה.

מניות נורתרן רוק יושעו ממסחר הבוקר בבורסת לונדון בעקבות ההלאמה. הבנק חייב לממשלת בריטניה 55 מיליארד ליש"ט (110 מיליארד דולר), שבאמצעותם מימנה הממשלה את התחייבויותיו. לפי הערכות יקוצצו משרות מתוך 4,300 עובדיו.

נותרן רוק נקלע לקשיי נזילות בספטמבר 2007 בשל משבר האשראי העולמי. בעקבות קשיי הנזילות של נורתרן רוק, איבדה מנייתו כ-85% מערכה והוא נאלץ לבקש מימון חירום מהבנק המרכזי של בריטניה, ב-14 בספטמבר. קשיי הנזילות של נורתרן רוק הובילו למשיכה המונית של פקדונות הלקוחות מהבנק - הבריחה ההמונית הראשונה מבנק בריטי זה 140 שנה - ולהתפטרותו של היו"ר, מאט רידלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully