וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקפה רוצה לרכוש את רשת קפנטו

אפרת אדיר

18.2.2008 / 9:41

לארקפה 31 סניפים, ולקפנטו 13. גורמים בענף: יש יותר מדי רשתות. בסופו של דבר יהיו שלושה-ארבעה שחקנים עיקריים

רשת בתי הקפה ארקפה נמצאת במגעים לרכישת רשת קפנטו, הנמצאת בבעלות אנשי העסקים חיים מלכה ושלמה אברס. כך נודע ל-TheMarker. רשת ארקפה נמצאת בבעלות משפחת שמר ומונה 31 סניפים של בתי קפה, וכן שלוש מסעדות של הרשת האיטלקית ג'ויה. רשת קפנטו מונה כיום 13 סניפים בפרישה ארצית, כאשר בימים אלה נפתחים סניפים ברעננה ובדימונה, ועד סוף 2008 ייפתחו ארבעה סניפים נוספים. עוד בכוונת הרשת לפתוח שישה סניפים נוספים ב-2009.

רשתות בתי הקפה אינן מפסיקות לפתוח סניפים. רק לאחרונה הודיעה ארומה ישראל כי תפתח ב-2008 עוד 20 סניפים. רולדין תפתח ב-2008 שבעה סניפים בקונצפט של בתי קפה, קפה ג'ו מתרחבת עם חמישה סניפים, קפה קפה מתכננת פתיחת 20 סניפים עד סוף 2008 ורשת אספרסו בר פותחת שלושה סניפים.

גורמים בשוק בתי הקפה מכירים את הדיבורים על מיזוגים ורכישות. לדברי מקור בכיר בענף, "נושא המיזוגים והרכישות חייב לקרות, כי המצב כיום אינו סביר - כולם נלחמים בענף על פוד קוסט, על עובדים, על איכות ועל חוויית הלקוח. שיטת הזכיינות בענף יצרה תחרות וריבוי ברשתות וסניפים והרסה את המקצועיות". עוד סבור אותו המקור כי המהלך לא יהרוס את שני המותגים, שיתקיימו בנפרד תחת ניהול אחד. "מדובר בהתייעלות וחיסכון תפעולי והגברת כוח הקנייה", אמר.

גורם בכיר בענף שיער כי מטרת הרכישה היא לאחד את הרשתות בשם אחד, ולזכות במספר גבוה של מיקומים אטרקטיוויים. עוד מעריך הגורם כי בסופו של דבר יהיו שלושה-ארבעה שחקנים עיקריים בתחום, וישרדו הרשתות שלהן מספר רב של סניפים בפרישה ארצית.

לדברי שלמה אברס, מבעלי קפנטו, "יש ניסיונות של גורמים שונים לרכישת הרשת, גם מצד ארקפה, אבל הם לא הבשילו ואין עסקה. הרשת ממשיכה לצמוח ולהתרחב". מרשת ארקפה סירבו להגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully