וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני שטיינמץ רוצה בית השקעות ישראלי

אורה קורן

18.2.2008 / 9:58

המיליארדר, החולש על אימפריית נדל"ן, מחצבים ויהלומים, מתכוון להגביר את מעורבותו בשוק ההון הישראלי

המיליארדר, היהלומן ואיש המסתורין בני שטיינמץ מעלה הילוך בפעילותו בשוק ההון הישראלי: בימים אלה הוא מנהל מגעים ראשונים לרכישת בית השקעות, או גוף אחר העוסק בתחום הפיננסי המקומי - כך נודע ל-TheMarker. עוד נודע כי שטיינמץ מעדיף להיכנס לפעילות בישראל באמצעות פלטפורמה קיימת, ולא לבנות את הפעילות מאפס.

מי שעומד מאחורי המהלך הוא ככל הנראה דוד גרנות, מנכ"ל הבנק הבינלאומי הראשון לשעבר, המכיר היטב את השוק. גרנות הצטרף לפני כשנה לצוות הבכיר של קבוצת שטיינמץ, הפעילה בעיקר בחו"ל.

שטיינמץ פועל בשנים האחרונות בשוקי ההון בעולם באמצעות זרוע ההשקעות קפיטל מרקטס שמרכזה בלונדון, המוחזקת תחת חברת BSG. לקבוצה פעילות נוספת ברוסיה, באמצעות בית ההשקעות מקומי שבבעלותה. זו כוללת סחר בשוקי ההון הבינלאומיים והשקעות בקרנות, כולל בקרנות פרייווט אקוויטי. בעבר הועלה שמו כמי שעשוי להתמודד על רכישת בנק לאומי, אך מקורביו הבהירו כי אין לו עניין ברכישת בנק.

השווי מוערך ב-3 מיליארד דולר

תחום הפיננסים נחשב למצומצם יחסית להיקף תחומי העיסוק של קבוצת שטיינמץ, המוכרת כשחקנית גלובלית בעיקר בתחומי הנדסה, נדל"ן, מחצבים, אנרגיה ויהלומים. הפעילות בתחום היהלומים מתבצעת באמצעות חברה פרטית המוחזקת עם אחיו, דני. הפעילות האחרת מרוכזת בקבוצת בני שטיינמץ (BSG), שבשליטת נאמנויות הרשומות במקומות שונים. פעילות המכרות, האנרגיה וההנדסה מרוכזת מתחת לחברה זו בחברת BSGR. עליית מחירי האנרגיה הגבירה בשנתיים האחרונות את התעניינותו בתחום, ושמו הוזכר כמי שמתעניין ברכישות גדולות בתחום.

לפני כשלוש שנים חרג שטיינמץ מהחשאיות שאפפה את פעילותו והחל לגייס הון בבורסת לונדון. כך, שלב אחר שלב, נחשפו שוויין ופעילותן של החברות שהנפיק - בייטמן הנדסה BV, ביטמן ליטווין וניקנור. שוויו של שטיינמץ הוערך בשוק ההון בכ-3 מיליארד דולר.

על רקע הגאות בגיוסי הון ממשקיעים מוסדיים בישראל, החליט שטיינמץ ביולי 2007 לגייס בה מיליארד דולר לפעילות BSGR, והחל בגיוס השלב הראשון בהיקף של מיליארד שקל. פעילות ישראלית ותיקה יחסית שלו היא חברת סקורפיו, שהוקמה ב-98', הפועלת בתחום הנדל"ן במזרח אירופה, שגייסה הון בבורסה הישראלית לפני כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully