וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עלה ל-3.603 שקלים

טל לוי

18.2.2008 / 14:06

המטבע האמריקאי פתח את שבוע המסחר במט"ח בהתחזקות של 0.35%. מיטב: "הגופים הזרים רואים בישראל מקום טוב להשקעה"

הדולר פותח את שבוע המסחר במט"ח בהתחזקות של 0.35% והוא נסחר בשעה זו ברמה של 3.603 שקלים לדולר. מתחילת השנה איבד הדולר 6.4% ומתחילת 2006 נחלש המטבע האמריקאי ב-15%.

בארה"ב מציינים היום את "יום הנשיאים" שהוא יום שבתון, כך שאין מסחר במט"ח או במניות ולכן נפח המסחר העולמי צפוי להיות נמוך יותר. בשאר העולם, ובמיוחד במרכז הפיננסי שבלונדון, מתנהל המסחר כרגיל.

"גם אם בנק ישראל יתערב במסחר במטבע חוץ, זה לא יעזור. למעשה, גם אם יוריד הבנק את הריבית זה רק טיפה בים. אפשר לסייע ליצואנים קטנים באמצעות מערכת המס אבל לא באמצעות התערבות ישירה במסחר (כלומר שבנק ישראל ירכוש דולרים) אבל זה הדבר האחרון שהייתי ממליץ לעשות. בסופו של דבר זה ישחק לידי ספקולנטים, התנודתיות תעלה ושער הדולר יישאר ברמה הכלכלית בה היה אמור להיות מראש", כך אומר מנכ"ל מיטב ניהול סיכונים, אורן קפלן.

קפלן ממליץ על התערבות מילולית של נגיד הבנק אבל בעיקר מסביר כי יצואן, כמו יבואן, אמור לקחת אחריות על העסק שהוא מנהל ולנסות למכור יותר ביורו למשל. בסופו של דבר, משלם המסים לא אמור לסבסד את היצואנים - הם אמורים לדאוג לעצמם ולעשות הגנות מטבע.

"אי אפשר להצביע על מגמה בימים האחרונים"

לפי שעה, מתנהל המסחר בשקט וקפלן מסביר כי סטיות התקן, שהיו גבוהות במיוחד לפני שבוע, חזרו לרמה רגילה. סטיית התקן מבטאת את התנודתיות הצפויה במסחר במטבע חוץ.

"אי אפשר להצביע על מגמה בימים האחרונים שכן גם בעולם הדולר נסחר ללא מגמה ברורה וזאת בניגוד לנעשה בחודש ינואר אז התחזק השקל בצורה חזקה מול שאר המטבעות" אומר קפלן. "הגופים הזרים רואים בישראל מקום שכדאי להשקיע בו על פני האלטרנטיבות שהן מדינות כמו מזרח אירופה, דרום אפריקה. אנחנו מעל ברזיל וארגנטינה מבחינת ביטחון המשקיעים וזה ממצב אותנו טוב".

עוד הוא אומר כי "מספיק שמנהלי השקעות בחו"ל מחליטים להגדיל את האחזקה בישראל בפרומיל ומדובר במיליארדי דולרים שנכנס לפה. במיוחד לאור העובדה שרוב המסחר מתנהל בין גופים זרים לעיתים ללא קשר לבנקים מקומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully