וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד חברות הביטוח

נורית רוט

18.2.2008 / 16:25

לפי התביעה, על סך 100 מיליון שקל, חברות הראל, מנורה, איילון וביטוח חקלאי משלמות תקבולי ביטוח ללא רכיב המע"מ

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית על סך 100 מיליון שקל נגד חברות הביטוח הראל, מנורה, איילון וביטוח חקלאי, בגין אי תשלום רכיב המע"מ במסגרת תקבולי ביטוח שמשלמות החברות לבעלי רכב מסחרי.

לטענת התובעים יורם דהן, אבי מיצ'ל ואביבה רוזנפלד, המיוצגים על ידי עו"ד ארנון גרפי, הם הגישו תביעות ביטוח נגד חברות הביטוח במעמדן כמבטחות, בגין נזקים שנגרמו לרכביהם על ידי צדדים שלישיים שהיו מבוטחים אצלן.

לטענתם, למרות שהם נשאו בעלויות תיקון כלי הרכב על ידי המוסך (עבודה וחלקי חילוף) וכן בעלות חוות דעת השמאים, בצירוף מע"מ, החזירו להם החברות את תקבולי הביטוח עבור עלויות אלה ללא רכיב המע"מ, וכך גם עבור ירידת ערך הרכב.

"לא ניתן לנכות מס תשומות"

לטענת התובעים, החברות מניחות כי המבוטחים מקבלים החזרי מע"מ בדרך של ניכוי במס תשומות - הנחה שהיא לדבריהם שגויה לחלוטין. לפי חוק המע"מ ותקנותיו לא ניתן לנכות באופן מלא את המע"מ ששולם על ידי המבוטח אלא רק בשיעורים מסוימים וקבועים שנקבעו בתקנות המע"מ.

לפיכך טוענים התובעים, אי תשלום רכיב המע"מ על ידי החברות גורם להם לאובדן שיעור אותו חלק המע"מ אשר אינם יכולים לנכותו במסגרת מס תשומות, ולמעשה תקבולי הביטוח שולמו להם בחסר.

עוד טוענים התובעים כי החל מיולי 2005 לא ניתן לנכות מס תשומות (מע"מ) בגין רכישת רכב מסחרי גם אם הינו לשימוש העסק. למרות כל זאת, נטען, החברות משלמות למבוטחים את רכיב המע"מ רק אם הם פונים אליהן באופן יזום בדרישה לקבל את רכיב המע"מ.

לכן, על חברות הביטוח לשלם מלכתחילה את חלק המע"מ שאינו ניתן לניכוי על פי הדין על ידי המבוטח כחלק בלתי נפרד מתקבולי הביטוח. (א 1207/08 בש"א 4370/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully