וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך מענישה את לב לבייב

מיכאל רוכוורגר

18.2.2008 / 17:28

אסרה על אפריקה ישראל לבצע הנפקות ציבורית של ניירות ערך עד 15 באפריל. הסיבה: הצהרתו של לבייב, לפיה מניית אפריקה היא המציאה הכי גדולה בשוק

נראה כי ההתבטאויות של לב לבייב, בעל השליטה בקבוצת אפריקה ישראל, על מחיר המניה של אפריקה מרגיזות את הרשות לניירות ערך. לאחר שלבייב התבטא לפני מספר ימים בביקור בזק שערך בישראל, כי "מניית אפריקה ישראל היא המציאה הכי גדולה שיכולה להיות היום בשוק", הודיעה היום אפריקה כי על החברה ייאסר לבצע הנפקה של ניירות ערך לציבור במהלך החודשיים הקרובים.

"על מנת שאפריקה לא תחשב כמי שהציעה לציבור ניירות ערך שלא על פי תשקיף, נדרשת החברה שלא לבצע כל הצעה לציבור של ניירות ערך של החברה, לרבות על דרך של הצעת מדף וזאת עד ליום 15 באפריל 2008" - כך מסרה היום החברה.

עם זאת, מוסיפה אפריקה, כי רשות ני"ע לא אסרה על החברה לבצע הנפקת ניירות ערך מסחריים בהיקף של עד 600 מיליון שקל, שכן הנפקה זו מיועדת לגופים המוסדיים כיוון שניירות ערך מסחריים אינם נסחרים בבורסה.

בנוסף, מתברר כי לבייב לא דייק כשרמז כי מנהל עסקיו הפרטיים, נדב גרינשפון, המשמש כיום כממלא מקום מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל ימונה לתפקיד מנכ"ל קבוע של הקבוצה. במפגש עיתונאים בשבוע שעבר במסגרת כינוס היהלומנים, אמר האיש העשיר בישראל כי "יש לנו מנכ"ל, גרינשפון, ואנחנו שוקלים אפשרות שהוא יהיה מנכ"ל קבוע".

דרוש מנכ"ל

מאז שעזב ארז מלצר את תפקידו כמנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל לפני כחודש וחצי, לא מצא לבייב מועמד אחר לתפקיד המנכ"ל, ומינה כממלא מקום את גרינשפן. באפריקה נעשים מאמצים לאתר מועמד מתאים לתפקיד אולם עד היום מאמצים אלו נשאו פרי.

ההצהרה של לבייב השבוע "כאילו" ימונה גרינשפון לתפקיד המנכ"ל הקבוע עורררה תקוות רבות, אך אתמול הבהיר דובר אפריקה ישראל: "כפי שהקבוצה הודיעה בעבר כי נדב גרינשפון הנו ממלא מקום זמני של מנכ"ל אפריקה ישראל, עד שימונה מנכ"ל קבוע, כך לא השתנה הדבר היום".

אי מינויו של מנכ"ל קבוע לקבוצת אפריקה ישראל מתווספת לבעיות כוח האדם האחרות שלצמרת הקבוצה. בשבוע שעבר הודיע, כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, עופר קוטלר, מנכ"ל החברה הבת דניה סיבוס, על פרישתו ועד היום טרם הודיעה הקבוצה על ממלא מקומו.

פרישתו של קוטלר עלולה להיות בעייתית עוד יותר על רקע העובדה שהוא עובר לנהל את הקבוצה המתחרה ללבייב, שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון. קוטלר הצטרף לרשימה ארוכה של מנהלים בכירים באפריקה ישראל, בהם ארז מלצר (לשעבר המנכ"ל), יעקב בן משה, אבי נוטה, שאול גליקסברג ומוטי לייבוביץ, שפרשו באחרונה מאפריקה ישראל ומחברות בנות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully