וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית בסך 1.1 מיליארד שקל נגד רשתות השיווק

19.2.2008 / 15:30

לטענת התובעים, תנובה, שופרסל, AM:PM ומגה משתמשות בשיטות פסולות כדי לכפות על הצרכנים לרכוש ביצים יקרות

לבית משפט המחוזי במחוז המרכז הוגשה לפני מספר ימים תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית נגד רשתות השיווק תנובה, שופרסל, AM:PM, מגה - ונגד חברות המשווקות ביצים, ביניהן תנובה, בטענה להונאה של הצרכנים על ידי מכירת ביצים המכונות "סופר טריות".

התובע, אלי אוסטרון, טוען באמצעות עו"ד סער עמית, כי פעמים רבות כאשר ביקש לרכוש בחנויות של רשתות השיווק ביצים רגילות - הוא לא מצא אותן בחנויות, ומצא רק ביצים הנקראות "סופר טריות", שמחירן גבוה בכ-70% ממחיר ביצים רגילות שבפיקוח. ביצים אלו, לטענתו, אינן שונות מהביצים הרגילות, למעט מאריזתן והמחיר המופקע.

לטענת התובע, גם אם היתה הצדקה למכירת ביצים "סופר טריות" (ואין), אין כל הצדקה לאפשר למשווקי הביצים למכור ביצים אלה בעלות הגבוהה בכ-60% או 70% (בממוצע) מעלות הביצים הרגילות.

"הרשתות עשו רווח עצום שלא כדין"

על פי התביעה, משווקי הביצים טוענים כי הביצים ה"סופר טריות" מורדות מהמדפים 8 ימים מיום ההטלה - ואולם טענה זו מופרכת, שכן הם אינם יודעים מהו יום ההטלה. בנוסף, לטענת התובע, הוא ראה על המדפים במקרים שונים ביצים "סופר טריות" גם לאחר שמונת ימי ההטלה לכאורה.

לפיכך טוען התובע כי רשתות השיווק "עשו יד אחת לכפות על צרכני ישראל לרכוש ביצים במחיר מופקע, ולצורך כך גרמו להעלמת הביצים הרגילות ממדפי החנויות ברחבי ישראל ומכרו את אותן ביצים תחת שם חדש: "ביצים סופר טריות". לאחר מכן, נקטו בשיטות מגוונות ופסולות על מנת לכפות על הצרכנים לרכוש את אותן ביצים יקרות".

לטענת התובע, רשתות השיווק מוכרות את אותן ביצים במחיר הגבוה בכ-70% ממחירן שבפיקוח, תוך עשיית רווח עצום, שלא כדין, על חשבון כלל צרכני ישראל.

התוספת הכוללת לרווחיהם של משווקי הביצים ושל רשתות השיווק בגין המכירה הפיקטיווית של ביצים "סופר טריות" בשנים 2007-2004 הינה, לטענתו, בסכום כולל של כ-1.1 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully