וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לבעלי עסקים בצפון: החזירו את הפיצויים

רננה מור

20.2.2008 / 9:20

הדרישה הועברה לכ-1,000 מעבידים שקיבלו מענק כספי מהמדינה בעקבות מלחמת לבנון השנייה. מעביד בקרית שמונה: "זו מכת מוות לעסק שלי"

כ-1,000 בעלי עסקים בצפון קיבלו באחרונה דרישה להחזר כספי הפיצויים, או חלק מהם, שקיבלו מהמדינה בעקבות מלחמת לבנון השנייה. בעלי העסקים הופתעו לגלות כי לפי חישוב שנערך במס רכוש, הפיצוי שקיבלו גבוה מדי, מכיוון שהפגיעה בעסקיהם לא נבעה ישירות מהמלחמה, אלא ממגוון סיבות אחרות.

מדובר בעסקים שקיבלו פיצויים במסגרת "המסלול הירוק", שהתבסס על נוסחה אומדנית של הנזקים למחזור העסקים. לאחר המלחמה ערכה רשות המסים ביקורת על הפיצויים, ולטענתה נמצא שחלק מהעסקים קיבלו פיצוי יתר.

בעל עסק בקרית שמונה, המעסיק 40 עובדים, קיבל באחרונה דרישה להחזיר מיידית חלק מהפיצויים שקיבל, בטענה שהפגיעה במחזור העסק לא נבעה מהמלחמה בלבד. ואולם לדבריו, "העסק הושבת כליל במשך חודש, אז לא ברור לי איזו פגיעה יותר חמורה יכולה להיות". הוא הוסיף כי אם אכן ייאלץ להחזיר את הסכום, תהיה זו מכת מוות לעסק שעדיין מתאושש מהמלחמה.

עו"ד ורו"ח רמי אריה אומר כי כ-20% מבעלי העסקים בצפון הגישו ערר על גובה הפיצויים, אך שנתיים לאחר המלחמה ועדות הערר עדיין לא החלו לפעול: "רשות המסים לא הקימה ועדות ערר שידונו בטענות אותם עסקים, אך דורשת החזר מיידי של כספי הפיצויים. אין בזה היגיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully