וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: שטרות חדשים של 20 שקל

טל לוי

20.2.2008 / 11:58

בנק ישראל מתכוון להחליף את הנייר המסורתי בפולימר - חומר מעין פלסטי, שיאריך את חיי השטרות באופן משמעותי

בעוד חודש וחצי יצטרף לארנק אורח ותיק בחליפה חדשה: מדובר בשטר של 20 שקל, שלא יהיה עשוי מנייר אלא מפולימר. חומר מעין פלסטי המספק לתעשיית השטרות יתרונות חשובים, שאחד מהם הוא עמידות גבוהה המאריכה את חיי השטרות. בבנק ישראל מוסרים כי לאור יתרונות הפולימר, הולך וגדל השימוש בו בעולם, וכיום 26 מדינות אימצו אותו לצורך הנפקת שטרות.

עיצובם של השטרות החדשים מפולימר ושל השטרות העשויים מנייר - זהה, מלבד שינויים קלים המתחייבים בסימני הביטחון; הבולט שבהם הוא חלון שקוף המאפיין את השטרות מפולימר ומהווה סימן ביטחון קל לזיהוי בידי הציבור. על גבי החלון השקוף בשטרות החדשים צרוב המספר "20".

בימים אלה מוסר בנק ישראל שטרות לדוגמה מפולימר לגופים הבאים: בנקים, יבואנים של מנגנוני מכונות אוטומטיות וחברות המפעילות מכונות אלו. מסירת השטרות נעשית למטרת כיול והתאמה של המכונות לשטרות הפולימר.

כמו כן, פועל בנק ישראל פועל ליידע משתמשים נוספים במזומנים במשק, כגון חברות תחבורה ציבורית וגופים מסחריים שונים בדבר הכנסתם הקרובה למחזור של השטרות החדשים מפולימר.

עם כניסת השטרות החדשים של 20 שקל מפולימר למחזור, יהלכו בו במקביל, הן השטרות החדשים מפולימר והן השטרות העשויים מהנייר המסורתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully