וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: המסחר ננעל בירידות

טל לוי

20.2.2008 / 17:45

הפתיחה השלילית בארה"ב הורידה את המדדים בתל אביב: המעו"ף איבד 1.1%, מדד ת"א 100 ירד ב-1.2%, ומדד הנדל"ן צנח ב-2.7%

הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר בירידות שערים לאחר שהמסחר בוול סטריט נפתח גם הוא בירידות שערים: מדד המעו"ף איבד 1.1% וננעל ברמה של 1,088.1 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד 1.2% וננעל ברמה של 1,015.4 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-2.15 מיליארד שקלים. המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים על רקע עלייה במחירי הנפט והסחורות וגרר מטה את המדדים בתל אביב.

מניית חברת גיוון אימג’ינג, ריכזה עניין לאור הפרסום ב-TheMarker כי שני מסחר שלמים חלפו לפני שהנהלת החברה מצאה לנכון להודיע לבורסה כי היא יודעת שמנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) סירבה לאשר את שיווק הגלולה למעי הגס ודחתה בכך את מימוש ההבטחה הטכנולוגית של החברה בשנתיים לפחות. המוצר של גיוון הוא גלולת וידיאו לאבחון אי סדירויות במערכת העיכול. הבוקר הודיעה גיוון כי קיבלה אישור לשיווק גלולת המצלמה ממשרד הבריאות הישראלי.

שופרסל נסחרה על רקע פרסום הדו"חות השנתיים הטובים: הרווח הנקי של החברה הוכפל ב-2007 ל-244 מיליון שקל ושולי הרווח התפעולי עלו ל-4.3%. שופרסל אף הפיקה מזומנים בהיקף של 629 מיליון שקל.

מדד הבנקים איבד 1.5% בהובלת לאומי והפועלים. מדד מניות הנדל"ן צנח ב-2.7% בהובלת אפריקה, קרדן NV וגזית גלוב.

במגזר הכימיה נרשמה מגמה חיובית בהובלת כימיקלים לישראל. בכלל פיננסים מסבירים כי מניות חברות הדשנים עלו אתמול בשיעור חד של יותר מ-3% בשל העלייה במחירי התירס והחיטה. האנליסט יובל זעירא מבית ההשקעות אי.בי.אי. סבור כי "מחיר הפוספט עלה עד פי 5 בחודשים האחרונים ועבור כי"ל נפתח מגרש נוסף שבו נמנעה בעבר מלשחק. המשמעות תוספת לרווח של מאות מיליוני דולרים". עוד במגזר זה: טבע צפויה לפרסם מחר את תכנית החומש שלה ובשוק ממתינים לשמוע את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully