וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגיע לשיא: 100.74 דולר לחבית

אשר שכטר

20.2.2008 / 22:43

שחור עולה: המסחר בנפט נסגר במחיר הנעילה הגבוה ביותר אי פעם לחבית. במהלך המסחר אף נגע המחיר ב-101.32 דולר

מחיר הנפט ננעל בשיא סגירה של כל הזמנים, 100.74 דולר לחבית, לאחר שנגע במהלך המסחר בשיא תוך-יומי חדש - 101.32 דולר לחבית - על רקע פרסום פרוטוקול הישיבה האחרונה של הבנק הפדרלי מה-30 בינואר, שהגביר את המשיכה לשוק הסחורות ככלי גידור מפני אינפלציה, ועל רקע התחזקות ההערכות כי ארגון אופ"ק, האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, יקצץ את תפוקת הנפט שלו.

מפרוטוקול הישיבה, בה החליטו חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) להוריד את הריבית בארה"ב ב-0.5% ל-3%, עולה כי הבנק הפדרלי ימשיך להוריד את הריבית במידה שהצמיחה האמריקאית לא תתאושש. זאת, על רקע הטלטלה בשוקי המניות, הירידה המתמשכת במחירי הבתים וההאטה בצריכה הפרטית.

כלכלני הבנק העריכו כי הורדות הריבית החדות של החודשים האחרונים לא יובילו להאצה באינפלציה ברבעונים הקרובים, אך ציינו כי ייתכנו העלאות ריבית חדות כאשר הצמיחה האמריקאית תתחדש.

משרד העבודה האמריקאי דיווח היום כי מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בשיעור חד מהצפוי של 0.4% בינואר, לעומת דצמבר. מדד הליבה האמריקאי, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, רשם אף הוא עלייה חדה מהצפוי של 0.3% בינואר. במונחים שנתיים, עלה מדד המחירים לצרכן ב-4.3% בינואר, ומדד הליבה הוסיף 2.5% - העלייה החדה ביותר מאז פברואר 2007.

"יצרניות נפט מובילות לא נראות יציבות"

מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה במארס ננעל בעלייה של 0.7% ל-100.74 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר פרסום הפרוטוקול נגע המחיר בשיא שטרם נרשם כמוהו - 101.32 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עלה ב-0.5%, ל-99.07 דולר לחבית.

"השורה התחתונה היא שיצרניות נפט מובילות כמו ניגריה וונצואלה לא נראות יציבות, הבנק הפדרלי מוריד את הריבית והאינפלציה עולה"; כך אמר פיטר ביוטל, נשיא חברת הייעוץ קמרון הנובר, לסוכנות הידיעות בלומברג.

מחיר הנפט זינק ביום שלישי בקרוב ל-5%, לשיא של 100.1 דולר לחבית, לפני שננעל לראשונה מעולם מעל לרמה של 100 דולר לחבית. הזינוק נרשם בעקבות החששות כי נציגי ארגון אופ"ק יחליטו בפגישתם הקרובה ב-5 במארס על קיצוץ בתפוקת הנפט.

שרי האנרגיה של אלג'יר ואיראן אמרו במהלך השבוע החולף כי אופ"ק עשוי להחליט על קיצוץ בתפוקת הנפט בשל הירידה בביקוש לנפט להסקה ברחבי העולם, חרף הקריאות לארגון להגדיל את תפוקת הנפט במטרה לצנן את העלייה החדה במחירי הנפט הגולמי. בשבוע שעבר, הוריד אופ"ק את תחזית הצמיחה שלו לביקוש העולמי לנפט ב-2008 ל-1.4%.

מחיר הנפט, אשר חצה בחודש שעבר לראשונה את רף ה-100 דולר לחבית, קפץ בכ-12 דולר מאז ה-8 בפברואר, אז נסגר ברמה של 88.11 דולר לחבית - שפל של חודש. החוזים על הנפט למסירה במארס פוקעים היום. מחיר החוזים על הנפט למסירה באפריל ננעלו בירידה של 0.1% ל-99.77 דולר לחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט
  • עלייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully