וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לא מאשרת לוח טיסות ל-BMI הבריטית

זוהר בלומנקרנץ

21.2.2008 / 14:36

בריטיש מידלנד (BMI) אמורה להתחיל לנחות בארץ ב-13 למרץ. מחלוקת על זמני נחיתה של חברות ישראליות בלונדון עשויה למנוע זאת

משרד התחבורה לא מאשר לחברת בריטיש מידלנד (BMI) את לוח טיסותיה לישראל. ל-TheMarker נודע היום, כי רשות התעופה האזרחית (רת"א) של ישראל פנתה אתמול במכתב אזהרה לשלטונות התעופה של בריטניה. לפי המסמך, הטיסות לא תוכלנה להתבצע עד שיוסדר עניין זמני הנחיתה (Slots) של חברות תעופה ישראליות בנמל התעופה הית'רו בלונדון - כמתחייב מהסכם התעופה החדש בין שתי המדינות.

המשמעות המעשית של האזהרה היא כי תאריך תחילת הטיסות לישראל הצפוי ב-13 במארס מוטלת בשלב זה בספק. החברה הבריטית יצאה במסע פרסום בעלות של כחצי מיליון דולר תוך פרסום לוח טיסות ומחיר כרטיסי טיסה.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, הנמצא בלונדון אמר בתשובה ל-TheMarker כי "ישראל נחושה מאוד בדרישתה מבריטניה לקיים את התחייבותה בהסכם התעופה החדש שנחתם באחרונה בין שתי המדינות. התנאי לתחילת טיסותיה של BMI ארצה הינה הדדיות אשר תאפשר לחברות תעופה ישראליות לטוס גם כן לנמל התעופה הית'רו בלונדון.

"עד כה לא מילאו הבריטים את התחייבותם ולא היקצו כנדרש זמני פעילות לחברות תעופה ישראליות. לפיכך, אנו לא מאשרים לבריטיש מידלנד את לוח הטיסות ארצה. לבריטים יש מספיק זמן עד למועד בו הכריזו על תחילת טיסותיהן ארצה למלא את התחייבותם ולהקצות זמני פעילות כנדרש לחברות תעופה ישראליות בלונדון".

לא ניתן היה להשיג את תגובת BMI בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully