וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוארך ההסכם: פועלים עבור השבחת טנקים

רותי סיני וברק רביד, הארץ

21.2.2008 / 16:50

בביקורו של שר הביטחון באנקרה ביקשו הטורקים להאריך הסכם לפיו תזכה ישראל במכרז להשבחת טנקים בתמורה להעסקת פועלים

הממשלה תאשר ביום ראשון את הצעתו של שר הביטחון, אהוד ברק, להאריך את ההיתר להעסקת 800 עובדים טורקיים בישראל. מדובר בהסכם בין ישראל לבין טורקיה שנחתם לפני כשלוש שנים ועומד לפוג, ולפיו העסקת העובדים הטורקים היתה חלק מעסקה כוללת בין ישראל לטורקיה. במסגרת העסקה, השביחה התעשייה הצבאית טנקים טורקיים בהיקף של כ-700 מיליון דולר.

בביקורו של ברק באנקרה, לפני כשבוע, ביקשו הטורקים להאריך את תוקף ההיתר וברק הביע הסכמתו. בלשכת ברק ציינו היום כי "ישראל נענתה לבקשה, לאור החשיבות הרבה שניתנת למערכת היחסים האסטרטגית עם טורקיה".

לפני כחמישה חודשים, דחה בג"ץ עתירה נגד ההסכם שבמסגרתו זכתה ישראל בחוזה להשבחת 200 טנקים של צבא טורקיה ובתמורה סיפקה עבודה ל-800 פועלי בניין טורקים.

בעתירה, שהוגשה על ידי "מוקד סיוע לעובדים זרים" ו"קו לעובד", נטען כי ההסכם אינו אלא סחר בבני אדם בחסות המדינה. כך, ב-2002 נקבע שחברה טורקית בשם "יילמזלר" תורשה להביא ארצה 800 עובדי בניין, ישלחו הביתה את שכרם ובכך יכניסו לטורקיה עשרות מיליוני דולרים במהלך חמש שנים.

העותרים טענו כי חברת יילמזלר פוגעת בעובדים, אבל המדינה מונעת מהם אפשרות שהיא נותנת לפועלים זרים אחרים לעבור למעסיק אחר - ובכך מפרה פסיקה קודמת של בג"ץ, לפיה כבילת עובדים זרים למעסיקיהם פוגעת בזכויותיהם. השופט אליעזר ריבלין כתב אז בדעת רוב כי כבילת עובדים אכן פסולה, אך במקרה זה מדובר בהסכם ייחודי, מוגבל בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully