וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב עולה, ופסלוני האוסקר עולים יותר

נמרוד הלפרן

23.2.2008 / 8:55

בעקבות נסיקת מחיר הזהב: עלות ייצור פסלוני טקס האוסקר זינקה ב-25% ל-500 דולר ליחידה, שיא של כל הזמנים

עלות הייצור של כל אחד מפסלוני האוסקר, אשר יוענקו לזוכים בטקס פרסי האקדמיה לקולנוע בארה"ב שייערך בלילה שבין יום ראשון לשני, זינקה לשיא של 500 דולר לפסל, עלייה של 25% לעומת העלות בשנה שעברה, בעקבות נסיקת מחירי הזהב לשיא. כך אמרה דוברת האקדמיה, טני מלידוניאן, לסוכנות הידיעות בלומברג.

"נסיקת מחירי הזהב בהחלט ייקרו את העניין", אמר סקוט סיגל, נשיא חברת ר.ס. אוונס מהעיר שיקגו, המייצרת את הפסלונים המוזהבים, אשר על אחד מהם יתמודד הסרט הישראלי "בופור", המועמד בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר, בטקס שייערך בעיר לוס אנג'לס.

פסלוני האוסקר, העשויים מנחושת, ניקל וכסף, רק מצופים בזהב. הפסלונים מתנשאים לגובה של 34 ס"מ ושוקלים 3.85 ק"ג.

מחיר הזהב נסק אתמול במהלך המסחר בניו יורק לשיא של 958.4 דולר לאונקייה לאחר שעליות חדות בשוק הסחורות, לצד חולשת הדולר - הגדילו את הביקוש למתכת היקרה כהשקעה חלופית וככלי גידור מפני אינפלציה.

החוזים על הזהב למסירה באפריל נסגרו במחיר של 949.2 דולר לאונקייה, עלייה של 11.4 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת, לאחר שבמהלך המסחר כבר עלה מחיר החוזים לשיא של 958.4 דולר לאונקייה. מחיר הזהב, אשר עלה ביותר מפי שלושה במהלך שבע השנים האחרונות, נסק ב-31% בשנה שעברה - והוסיף על כך עלייה של 12% מתחילת 2008 ועד אתמול.

למעלה ממחצית מ-28 האנליסטים שהשתתפו בסקר השנתי של איגוד שוק הזהב של לונדון, העריכו כי מחיר הזהב צפוי לחצות השנה את רמת 1,000 הדולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully