וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה חיובית

שמואל שוסטר

23.2.2008 / 22:12

יום אדום עבר מהפך בחצי השעה האחרונה והסתיים בעליות שערים; נאסד"ק הוסיף 0.2% אך איבד 0.8% בסיכום שבועי

לאחר יום מסחר עצבני, שנפתח בעליות שערים קלות ונמשך ברובו בירידות של עד 1.5%, הסתיים יום המסחר האחרון של השבוע במגמה חיובית. שמועות על תוכנית הצלה לחברת האג"ח השנייה בגודלה בארה"ב החזירו למשקיעים את האמון בשוק המניות וגם החזירו את מניות הבנקים, שסבלו ממגמה שלילית ביותר במהלך רוב יום המסחר, לעליות שערים.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,303 נקודות אבל איבד 0.8% בסיכום שבועי. מדד דאו ג’ונס הוסיף 0.8% לרמה של 12,381 נקודות ועלה ב-0.3% בשבוע שחלף. מדד S&P 500 התחזק ב-0.8% לרמה של 1,353 נקודות והשלים עלייה שבועית של 0.2%.

מניית אמבק (סימול ABK), חברת ביטוח האג"ח השנייה בגודלה בארה"ב, זינקה ב-16% בעקבות דיווח של ערוץ חדשות הפיננסים CNBC כי תוכנית הצלה לחברה - שמאחוריה עומדים מספר בנקים גדולים, בהם סיטי ו-ווקוביה האמריקאים וברקליס הבריטי - תוצג ביום שני או שלישי, ועשויה לסייע לשמור על דירוג האשראי הגבוה שלה, AAA, המאפשר לה לבטח אג"ח.

מנייתה של קמעונית האלקטרוניקה הגדולה בארה"ב סירקט סיטי (סימול CC) נפלה ב-2.3% על רקע החששות ממיתון. מגזר הקמעונות הוא בעל הסיכון הגדול ביותר להיפגע במידה שארה"ב תיכנס למיתון. במהלך האחרונים איבדה מניית החברה כ-90% מערכה, שכן רק לפני חודשים ספורים עוד נסחרה ברמה של כ-20 דולר.

ענקית הקפה סטארבקס (סימול SBUX) זינקה ב-2.3% על רקע הודעתה כי תקצץ 600 משרות בחברה - מרביתן במטה המרכזי של החברה בסיאטל ולא בסניפי הרשת. לפי הודעת החברה, יפוטרו 220 אנשי צוות ו-380 משרות שאינן מאוישות כיום יקוצצו. הקיצוצים נעשים במסגרת מאמצי החברה להפחית בעלויות ולהגדיל רווחים. סטארבקס מעסיקה כיום 170 אלף עובדים ברחבי העולם. מניית החברה סובלת בתקופה האחרונה מחולשה שכן הפחד ממיתון גורם ללקוחותיה לשקול את כדאיות ההוצאה על קפה פרימיום.

גם ההימורים עולים

מניית חברת ההימורים הגדולה בעולם, לאס וגאס סנדס (סימול LVS) אשר נמצאת בבעלותו של המיליארדר היהודי שלדון אדלסון, נסחרה על רקע יוזמה חדשה שמוביל איגוד המורים של מדינת נוואדה. האיגוד מבקש להעלות את שיעור המס על רווחי חברות הימורים במדינה ב-3% כדי לממן פרויקטים בתחום החינוך והתחבורה במדינה. על אף החששות מהיוזמה, הוסיפה המניה 2.6%.

מניית גיוון אימג’ינג איבדה 1.2% על רקע הזינוק החד במחירה אמש. המניה זינקה ב-12.5% לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ול-2007 כולה. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2007 גדלו בכ-24.8% והסתכמו בהכנסת שיא של 34.2 מיליון והרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2007 הסתכם ב-12.8 מיליון דולר או רווח של 41 סנט.

גילת לוויינים שזינקה אמש בכ-6% לאחר שפירסמה את דו"חותיה, נחלשה היום ב-1% במהלך המסחר.

בין המניות הישראליות שסבלו ממגמה השלילית: נטמנג' שאיבדה 5.7%, בלופניקס שנפלה ב-4.3%, ורינט שנחלשה 1.8% ואורבוטוק שאיבדה גם כן כ-1.8%.

מנגד, בין המניות שנהנו מעליות השערים במחצית השעה האחרונה של המסחר: קליקסופטוור שהוסיפה 4.5%, אורמת טכנולוגיות שהתחזקה ב-3.1% ומניית טבע שעלתה ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully