וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר צפוי להתנגד להמלצות של הוועדה למיסוי ענף הנדל"ן

הארץ

7.10.2001 / 7:29

בשל העלות הגבוהה - 700 מיליון שקל, וכן ההפליה לטובה של ענף הנדל"ן

מאת מוטי בסוק

במצב המשק כיום אין לאוצר 700 מיליון שקל למימון הרפורמה במיסוי נדל"ן, כפי שמציעה הוועדה בראשות רו"ח יאיר רבינוביץ - כך אמרו בסוף השבוע בכירים באוצר. לדבריהם, אם יתקבלו המלצות ועדת רבינוביץ יהנה ענף הנדל"ן ממס מופחת ביחס לענפים אחרים. שר האוצר, סילבן שלום, הנמצא בחופשה, עדיין לא הגיב להמלצות.

בתגובה להמלצות הביניים של הוועדה אמרו בכירים באוצר ואנשי משק וכלכלה אחרים, כי קיים ספק גדול אם נכונות הערכות ועדת רבינוביץ שלפיהן עלות הרפורמה תקוזז עם השנים בצורה ניכרת. לדבריהם, שר האוצר רשאי לקבל את המלצות הוועדה, כולן או חלקן, אך הוא גם יכול לגנוז אותן.

מקורות רשמיים במשרד האוצר סירבו אתמול להגיב, בטענה כי המלצות הביניים עדיין לא הוגשו, וכי ייתכן מאוד שיתבצעו בהן שינויים עד שיונחו על שולחנו של שר האוצר.

לטענתם, ועדת רבינוביץ לא הוקמה כתחליף לוועדת בן-בסט לרפורמה במס הישיר, והמנדט של ועדת רבינוביץ הוגבל לתחום מיסוי הנדל"ן בלבד. לדבריהם, שר האוצר הקודם, אברהם שוחט, הקים ועדה למיסוי הנדל"ן לאחר שוועדת בן-בסט סיימה את עבודתה, וזאת בהנחה כי מסקנות הוועדה יתקבלו על ידי הממשלה והכנסת. לפי הנחת יסוד זו, היו המלצות ועדת הנדל"ן אמורות להשלים את המלצות ועדת בן-בסט.

החלטת שר האוצר, סילבן שלום, לגנוז את המלצות ועדת בן-בסט משנה את המצב. שלום אימץ את החלטת שוחט לבדוק את סוגיית מיסוי הנדל"ן, אך הקים ועדה שהרכבה שונה.

לדבריהם, החלטות ועדת רבינוביץ להפחית את מס שבח ל-25%, תואמת דה-פקטו את המלצות ועדת בן-בסט ליצור אחידות במס רווחי הון במרכיביו השונים, ובמסי הנדל"ן. אלא שמאחר ששלום גנז את המלצות ועדת בן-בסט, המס על רווחי הון לא יופחת ל-25%, והתחום היחיד שבו תהיה הפחתת מס ל-%25 יהיה הנדל"ן. כלומר האחידות שוועדת בן-בסט ניסתה ליצור לא תושג, וענף הנדל"ן יהיה היחיד במשק שייהנה מהפחתת מס ניכרת ל-25% (בהנחה שהמסקנות יאושרו).

באוצר ציינו בסיפוק את החלטת ועדת רבינוביץ שלא להכיר בריבית על משכנתאות לצורכי מס. בכך קיבלה הוועדה את ההתנגדות העזה של האוצר לפטור זה. באוצר ציינו כי מאחורי הפטור התייצב לובי גדול שכלל שרים, ח"כים וראשי ענף הבניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully