וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לחלל 2.0

אשר שכטר

24.2.2008 / 9:33

גוגל תעניק 30 מיליון דולר למי שיצליח להנחית רובוט על הירחענקית החיפושים תעניק 30 מיליון דולר לצוותים הראשונים שישלחו תמונות מהירח

יותר מחמישה עשורים לאחר פתיחתו של המרוץ לחלל בין ארה"ב וברית המועצות וכמעט 40 שנים לאחר שהמין האנושי נחת לראשונה על שטחו של הירח, הודיעה גוגל על מרוץ משלה לחלל. ענקית החיפושים המקוונים הודיעה כי תקיים תחרות שבמסגרתה תעניק 30 מיליון דולר לזוכים שיצליחו להנחית רכב גישוש רובוטי על הירח.

10 קבוצות מחמש מדינות כבר הודיעו על כוונתן להשתתף בתחרות, המשותפת לגוגל ולקרן ללא מטרות רווח בשם אקס פרייז (X Prize), אשר קידם את הטיסה הפרטית הראשונה לחלל בשנת 2004. במסגרת התחרות, שנחשפה לראשונה בספטמבר 2007, תממן גוגל פרסים בסך 30 מיליון דולר עבור שתי הקבוצות הראשונות שינחיתו רכב גישוש על הירח וישלחו תמונות ממנו חזרה לכדור הארץ.

המרוץ, בהשראת התחרות אנסארי אקס (Ansari X) שבמסגרתה הוצע ב-2004 פרס בסך 10 מיליון דולר לארגון הלא-ממשלתי הראשון שיצליח לשגר טיסה מאוישת לחלל, פתוח לחברות פרטיות וליזמים מכל העולם. הוא נחשף בראשונה בספטמבר, אז הודיעה גוגל כי תעניק פרסים בסך עשרות מיליוני דולרים לארגון הפרטי הראשון שישגר רכב גישוש לירח.

הקבוצה הראשונה שתצליח להנחית רכב גישוש רובוטי על הירח, אשר ישדר תמונות מהירח לכדור הארץ וינוע לפחות 500 מטרים, תקבל פרס בסך 20 מיליון דולר אם תעשה זאת לפני 31 בדצמבר 2012. הקבוצה השנייה שתצליח להשלים את המירוץ תקבל פרס בסך 5 מיליון דולר, בנוסף לבונוסים שיוענקו לזוכים במקרה שהרובוט יצליח לבקר באתר הנחיתה ההיסטורי של החללית אפולו 11 או לנוע 600 מטרים נוספים.

אם אף אחת מהקבוצות לא תצליח להשלים את המשימה עד 2012, יירד הפרס הראשון ל-15 מיליון דולר. במידה שהמרוץ לא יושלם עד 31 בדצמבר 2014, תבוטל התחרות לחלוטין, אלא אם גוגל ואקס פרייז יחליטו להאריכה.

בין הקבוצות המתחרות, שנחשפו בסוף השבוע באירוע חגיגי במטה של גוגל בקליפורניה, משתתפות גם קבוצה בראשות ויליאם וויטאקר, פרופסור ומומחה ידוע לרובוטיקה מאוניברסיטת קארנגי מלון, בנוסף לצוותים מארבע אוניברסיטאות ושתי חברות העוסקות בחקר החלל מאיטליה. קבוצה אחת מונה מספר מהנדסים ממדינות שונות, המתאמים את מאמציהם באופן מקוון.

לדברי וויטאקר, שצוותו כולל נציגים מאוניברסיטת אריזונה ויצרנית הטילים האמריקאית רייתאון, הוא מתכנן לעשות שימוש בקרוסין ובחמצן כדי להניע את הטיל שלו בחלל. לדבריו, רכב הגישוש שצוותו תשגר לירח יצליח להגיע ולצלם תמונות מאתר הנחיתה של אפולו 11. לדברי וויטאקר, המאמץ כולו צפוי לעלות עשרות מיליוני דולרים ואף לעלות על שווייו של הפרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully