וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א: שבוע המסחר נפתח בעליות קלות

24.2.2008 / 10:21

מדד תל אביב 100 עלה ב-0.3%. מניית כימיקלים לישראל הוסיפה 0.8% והשלימה בכך זינוק של 12% מתחילת החודש

עליות השערים שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט עוזרות מעט לבורסה לפתוח את המסחר בעליות. מדד המעו"ף עולה ב-0.1% לרמה של 1,103 נקודות, מדד תל אביב 100 מוסיף 0.3% לרמה של 1,031 נקודות ומדד התל טק מוסיף 0.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-110 מיליון שקל.

הבורסה בתל אביב נעה בחודש האחרון ל"רוחב". כך נוהגים המשקיעים לכנות את אופן המסחר כאשר אין כיוון ברור של המסחר, אלא תנועה ברצועה צרה, מעלה ומטה. סביר להניח שגם בתקופה הקרובה נמשיך ונראה את המסחר מתנהל בשיטה הזו, כאשר חדשות טובות מעבר לים מתקשות להגיע לשוק.

ברקע למסחר בחודש הקרוב ילוו את המשקיעים בתל אביב פרסומי הדו"חות הכספיים, שיילכו ויצברו תאוצה בשבועות הקרובים. טפטופים ראשונים של רצף הפרסומים החלו להגיע כבר בשבוע שעבר.

שבוע עמוס יחסית באירועים צפוי בבורסה. מחר תפורסם החלטת הריבית של בנק ישראל במשק. כרגע, הדיעות חלוקות בשאלה האם הנגיד יוריד את הריבית או ישאירה על כנה ברמה של 4.25%.

מחר: ההודעה על שיעור הריבית

מרבית החזאים צופים כי הריבית תרד ב-0.24% ל-4%, למרות הלחצים האינפלציוניים הקיימים בשוק. ביום חמישי הקרוב צפויה הפקיעה של אופציות המעו"ף. בינתיים, מאיימים עובדי הבורסה כי ישבתו באותו יום.

בוול סטריט התנהל יום מסחר עצבני בשישי האחרון. היום נפתח בעליות שערים קלות ונמשך ברובו בירידות של עד 1.5%, אך הסתיים במגמה חיובית. מדד נאסד"ק עלה ב-0.2%, אבל איבד 0.8% בסיכום שבועי. מדד דאו ג’ונס הוסיף 0.8% - והתחזק ב-0.3% בשבוע שחלף. טבע פתחה בפער חיובי של 0.8%. החברה דיווחה ביום חמישי על התוכנית האסטרטגית שלה לשנים הקרובות. טבע צפויה להכפיל את המכירות שלה ל-20 מיליארד דולר ואת הרווח הנקי עד 2012 ל-4 מיליארד דולר - 20% מהרווח הנקי. בסיטי חזרו בסוף השבוע על המלצת "קנייה" למניה, במחיר יעד של 51 דולר - כ-5% מעל מחירה של המניה בשוק בסוף השבוע.

כי"ל ממשיכה לטפס, לאור המשך עליות המחירים בתחום הדשנים. בסך הכל משלימה מניית החברה זינוק של 12% מתחילת החודש.

עוד בדואליות, פריגו בפער שלילי של 2.3% ווריפון בפער שלילי של 0.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully