וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בתל אביב: המסחר ננעל בעליות

נתן שבע

24.2.2008 / 17:55

מדד המעו"ף עלה ב-1.3%, ומדד תל אביב 100 הוסיף 1.1%. מניית כי"ל זינקה ב-2.6%. ההערכה: הנגיד יוריד מחר את הריבית ב-0.25%

השבוע האחרון של חודש פברואר נפתח בעליות שערים נאות. מגמה חיובית שחתמה את סוף השבוע שעבר בארה"ב וצפייה להורדת ריבית מחר בישראל עזרה לבורסה לחתום יום מוצלח. מדד המעו"ף עלה ב-1.3% לרמה של 1,116 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף 1.1% לרמה של 1,040 נקודות ומדד תל טק הוסיף 0.5%. מחזור המסחר היה נמוך בדומה לימי יום ראשון והסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

שבוע עמוס יחסית באירועים צפוי בבורסה. מחר תפורסם החלטת הריבית של בנק ישראל במשק. כרגע, הדעות חלוקות בשאלה האם הנגיד יוריד את הריבית או ישאיר אותה על כנה ברמה של 4.25%.

מרבית החזאים צופים כי הריבית תרד ב-0.25% ל-4% למרות הלחצים האינפלציונים הקיימים בשוק. ביום חמישי הקרוב צפויה הפקיעה של אופציות המעו"ף. בינתיים, מאיימים עובדי הבורסה כי ישבתו באותו יום.

למרות העליות היום, נעה הבורסה בחודש האחרון ל"רוחב". כך נוהגים המשקיעים לכנות את אופן המסחר כאשר אין כיוון ברור של המסחר, אלא תנועה ברצועה צרה, מעלה ומטה. סביר להניח שגם בתקופה הקרובה נמשיך ונראה את המסחר מתנהל בשיטה הזו, כאשר חדשות טובות מעבר לים מתקשות להגיע לשוק.

ברקע למסחר בחודש הקרוב ילוו את המשקיעים בתל אביב פרסומי הדו"חות הכספיים, שיילכו ויצברו תאוצה בשבועות הקרובים. טפטופים ראשונים של רצף הפרסומים החלו להגיע כבר בשבוע שעבר.

מדד הנדל"ן הוסיף 0.8%

כי"ל המשיכה לטפס ב-2.6% לשיא במחזור הגבוה בשוק לאור המשך עליות המחירים בתחום הדשנים. מניית החברה השלימה זינוק של 12% מתחילת החודש. הבוקר פורסם בעיתונות הזרה כי חברה ישראלית, שמדובר כנראה בכי"ל, מתמודדת על רכישה של מכרה אשלג בגרמניה. החברה לישראל, החברה האם, עלתה ב-2.8%.

טבע שטיפסה ביום שישי בוול סטריט נהנתה מפער חיובי עימו פתחה. החברה דיווחה ביום חמישי על התוכנית האסטרטגית שלה לשנים הקרובות. טבע צפויה להכפיל את המכירות שלה ל-20 מיליארד דולר ואת הרווח הנקי עד 2012 ל-4 מיליארד דולר - 20% מהרווח הנקי. בסיטי חזרו בסוף השבוע על המלצת "קנייה" למניה במחיר יעד של 51 דולר - כ-5% מעל מחירה של המניה בשוק בסוף השבוע.

מדד הנדל"ן שידוע באגרסיוויות שלו - כלומר שהוא מטפס יותר מהשוק ויורד בעוצמה חזקה מהשוק - לא התנהג כך היום. המדד הוסיף רק 0.8% למרות ירידה של 0.8% במניית אפריקה ישראל - המניה כבדה במדד. בין המניות בתחום בלטה ג'י.טי.סי שהוסיפה 2.1%.

מניות הבנקים נסחרו ברובן בעליות, כאשר מדד הבנקים עלה ב-0.6% ומניית הפועלים הוסיפה 1%. בניגוד למגמה בענף, דיסקונט נחלשה ב-1%. ההיחלשות באה למרות המלצה מצדו של בנק ההשקעות אי.בי.אי, שהעלה את מחיר היעד למניה ל-12.3 שקל - 23% מעל מחירה של המניה בשוק. המלצתו נותרה על "קנייה".

דלק רכב מצטרפת היום למפרסמי הדו"חות השנתיים. החברה דיווחה על רווח שיא של 426 מיליון שקל ברשנת 2007 - זינוק של למעלה מ-50% ברווח הנקי, ועל חלוקת דיווינד של 113 מיליון שקל. מניית החברה הגיבה בטיפוס של 1.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully